گزارش نصر/

سیستم های روشنایی اتوبان کسایی بر اساس آخرین تکنولوژی روز / سیستم های روشنایی اتوبان کسایی ایمن در مقابل تصادفات

1402/09/10 - 17:28 - کد خبر: 103863 نسخه چاپی

نصر: به دنبال بروز برخی نگرانی ها در خصوص خطرات مربوط به سیستم های روشنایی اتوبان کسایی و نصب آنها بر روی بتن ها، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی تبریز استفاده از این نوع سیستم روشنایی را کاملا استاندارد اعلام کردند.

به گزارش نصر، پروژه تعریض اتوبان کسایی تبریز  یکی از حیاتی ترین پروژه های استان محسوب می شود که می تواند تا زمان تکمیل اتوبان جایگزین، تا حدودی حجم تردد ها در این مسیر را تعدیل کند. البته شاید اضافه شدن یک باند تاثیر چندانی در تصادفات این اتوبان نداشته باشد اما در حال حاضر می تواند وضعیت را از حالت فعلی تا حدودی بهتر کند. 
یکی از مهم ترین نکات در خصوص این اتوبان استفاده از سیستم روشنایی به سبک جدید است که باعث نگرانی مردم در زمان بروز حوادث رانندگی شده است که در همین زمینه عباس حسامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی تبریز در گفتگو با نصر در خصوص انتقادات از نحوه نصب سیستم روشنایی اتوبان کسایی تبریز گفت: سیستم روشنایی اتوبان کسایی تبریز بر اساس آخرین تکنولوژی روز بوده و با محاسبات علمی نصب شده و هیچگونه خطری ندارد.
وی در ادامه افزود: در این مدل نصب روشنایی ها امکان سرقت کابل هم وجود ندارد و بغیر از آن امکان سقوط پایه ها نیز در هنگام تصادف وجود ندارد و از این مدل در اتوبان های یزد و اصفهان نیز استفاده شده است و در کمیسیون های فنی مورد تایید واقع شده است.
حسامی در خصوص هزینه های مربوط به سیستم روشنایی این اتوبان خاطر نشان کرد: نصب چراغ ها بر روی بتن ها قطعا هزینه بیشتری برای ما داشته و حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه برداشته است.
در ادامه اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی هم در خصوص تعریض اتوبان کسایی بیان داشت: تقریبا پروژه آسفالت این اتوبان به اتمام رسیده و حدود ۹ کیلومتر نیز نیوجرسی نصب شده است و پیش بینی می شود تا پایان این ماه نصب نیوجرسی ها به اتمام برسد. 
وی افزود: چند سال پیش لاین جنوبی سه باند شده بود ولی لاین شمالی دو باند مانده بود که در این طرح لاین شمالی هم سه باند شده و شانه خاکی به لاین جنوبی اضافه شد.
علیزاده در خصوص بکار گیری سیستم های روشنایی بر روی نیوجرسی ها گفت: نصب سیستم روشنایی بر روی بتن ها هیچگونه مشکلی ندارد و از لحاظ فنی تایید شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین در مورد اتوبان جایگزین کسایی اظهار داشت: این اتوبان ۲۸ کیلومتری، حدود ۵۰ درصد در قطعه اول پیشرفت دارد اما پروژه در ۱۲ کیلومتری باسمنج در مرحله تملک قرار دارد. میزان سرعت نیز در اتوبان کسایی از ۱۲۰ به ۸۰ کیلومتر کاهش داده شده و دوربین های ثبت تخلفات نیز نصب خواهد شد تا از سرعت غیرمجاز نیز کاسته شود.
انتهای پیام/
سیستم های روشنایی اتوبان کسایی بر اساس آخرین تکنولوژی روز / سیستم های روشنایی اتوبان کسایی ایمن در مقابل تصادفات حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 7 نظر

پاسخ   حبیب   5 ماه پیش  

باسلام یک اشتباه اساسی در انتهای اتوبان درقسمت رسیدن به پل تقاطع غیر هم‌سطح آذر شهر وجود دارد که خط سرعت مفقود شده ودر لاین دوم ادغام می‌شود که در آینده شاهد تصادفات مرگبار را شاهد خواهیم بود

پاسخ   حسن   5 ماه پیش  

واقعا دستتون ندرده خیلی خوب شده اگه دوربین ها هم زیاد باشه و اتوماتیک وار سرعت غیر مجاز رو جریمه کنه دیگه آن شاالله شاهد تصادف نخواهیم بود

پاسخ   میثم مقدم راد   5 ماه پیش  

حداکثر سرعت خیلی وقته ۸۰ هست

پاسخ   میثم مقدم راد   5 ماه پیش  

حداکثر سرعت تو اتوبان کسایی خیلی وقته ۸۰ هست!!

پاسخ   بهزاد   5 ماه پیش  

باسلام سرعت در اتوبان کسایی قبلا هم 80 بوده نه 120 چون بیشتر از 80را دوربین ها جریمه میکردند نکنه مسولین اینم نمیدونستند تازه فهمیدند. باتشکر

پاسخ   شهروند   5 ماه پیش  

لطفادرجهت توقف خودروهای متخلف بصورت فوری توسط پلیس مستقردراتوبان ومحدود وممنوع کردن رفت وآمدهای خودروهای سنگین درساعت پرترافیک رااگراعمال کنیدتصادفات وبخطر افتادن جان انسان‌ها خیلی موثر خواهدبود

پاسخ   عبدالرحیم صدقی   5 ماه پیش  

سلام، در سیستم روشنائی شهید کسائی ،
چرا برخلاف سایر اتوبانهای کشور ازکابل هوائی استفاده شده.
پژوهشیار