خبر/

گلایه استاندار آذربایجان شرقی از قفل ترافیک تبریز

1402/09/07 - 23:17 - کد خبر: 103675 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت : ما نمی توانیم شاهد نارضایتی مردم از قفل شدن شهر و ترافیک سنگین در مناطق مختلف تبریز باشیم‌.

به گزارش نصر، عابدین خرم امروز سه شنبه در شورای ترافیک تبریز ، بر لزوم هم افزایی نهادهای مسوول  به ویژه بر نقش شهرداری و پلیس راهور برای روان سازی ترافیک تبریز تاکید کرد.
وی افزود: باید تدابیری اندیشید که گلایه مردم از ترافیک سنگین تبریز برطرف شود.
استاندار آذربایجان شرقی  تاخیر در اجرای تصمیم های مرتبط با ترافیک را یکی از آفت های این حوزه دانست و اضافه کرد: تسریع در افزایش و به روزسازی دوربین های ثبت تخلفات، تقاطع ها و خط بی آر تی و تردد خودروهای پلاک زوج و فرد از جمله راهکارهای موثر در روان سازی ترافیک تبریز است.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: خرابی دوربین های ثبت تخلفات موجب تشدید ترافیک و قفل شهر شده و تصمیمات اتخاذ شده در این ارتباط باید در اسرع وقت عملیاتی شوند.
وی از تغییر فرهنگ کار با رویکرد  تسریع در نصب دوربین های جدید، تحویل خودرو و موتورسیکلت های مجهز به دوربین تخلفات رانندگی سیار توسط شهرداری و اصلاحات هندسی به عنوان دیگر راهکارهای موثر در تسهیل ترافیک خودروها در کلان شهر تبریز یاد کرد.
وی یادآوری کرد: بازنگری و اصلاح ورودی و خروجی ها نیز در تسهیل ترافیک موثر بوده و باید مورد توجه جدی شهرداری و پلیس راهور باشد.
خرم بیان کرد: از لحاظ فنی نیز برای خروج از وضعیت فعلی ترافیک، باید کارشناسان و متخصصان حوزه ترافیک طرح های جدید ارایه کنند.
وی گفت: فقدان متخصص و کارشناس ترافیک در بدنه شهرداری بسیار محسوس است که باید این نقیصه برطرف شود.
وی از اصلاح اصول شهرسازی به عنوان یکی از راهکارهای بلندمدت موثر در روان سازی ترافیک تبریز نام برد که به گفته وی باید مورد توجه نهادهای مسوول در امر شهرسازی از قبیل شهرداری و سازمان نظام مهندسی باشد.
وی افزود: همچنین دانش ترافیک نیز در تبریز باید افزایش یابد تا بتوان طرح های ترافیکی مناسب و معطوف به تسهیل ترافیک را طراحی و اجرا کرد.
انتهای پیام/
گلایه استاندار آذربایجان شرقی از قفل ترافیک تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   زینال‌زاده   5 ماه پیش  

والا بخدا دیگه اعصابمون بهم ریخته همه جای تبریز هر روز قفل می‌کنه و ما همچنان شاهد بی تفاوتی مقامات مسئول این حوزه هستیم بابا بخدا دیگه مردم تاب و توانی براشون نمونده مسئولین بی کفایت رو بزارید کنار واقعا یه فکری به حال این ترافیک بکنین
پژوهشیار