رییس فدراسیون ناشنوایان و کم شنوایان؛

ورزش ناشنوایان ایران از سوی فدراسیون ۱۱۳ کشور جهان تحسین شد

1398/10/04 - 16:18 - کد خبر: 10335 نسخه چاپی

نصر: رییس فدراسیون ناشنوایان و کم شنوایان، گفت: در نشست روسای فدراسیون‌های ناشنوایان جهان در ایتالیا که با حضور ۱۱۳ رییس فدراسیون برگزار شد پیشرفت و فعالیت موفق فدراسیون ایران را، تحسین کردند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهران تیشه‌گران امروز در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های ناشنوایان و کم شنوایان استان زنجان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: توانمندی‌های ورزشکاران ناشنوا و کم شنوا بسیار بالا است و کمتر از دیگر ورزشکاران که از سلامت فیزیکی برخوردارند نیست.
وی اظهار داشت: این رشته ورزشی ایران در ورزش‌های کشتی و فوتسال قهرمان جهان است و در کاراته، جودو و تکواندو قهرمان المپپک داریم، در فوتبال قهرمان آسیا و در رشته والیبال نیز سوم المپیک هستیم.
تیشه‌گران یادآورشد: روئسای هیات‌ها باید حضور پررنگ‌تری در دفاتر هیات داشته باشند تا از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های ورزشکاران مطلع شوند.
وی تصریح کرد: این فدراسیون در ۱۷ رشته ورزشی فعال است و حدود ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و از فدراسیون های قدیمی است که مخاطبین زیادی در رشته‌های زیر مجموعه خود دارد.
تیشه‌گران، افزود: ورزش‌های ناشنوایان در المپیک یا پارا المپیک نیست ولی بازی‌های آسیایی و المپیک مخصوص به خود را دارد که ۲۳ دوره از برگزاری آن می‌گذرد و از این حیث ورزش پر مخاطبی است
وی اظهار داشت: در بخش استعدادیابی تفاهم‌نامه امضا کردیم تا بتوانیم با حضور در مدارس، استعدادهای هر رشته‌ی ورزشی را شناسایی و شکوفا کنیم.
تیشه‌گران با اشاره به حضور بسیار کمرنگ استان‌ها در مسابقات قهرمانی کشور و دیگر رقابت‌ها، خواستار همراهی و حمایت هرچه بهتر و بیشتر مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها از ورزش‌های ناشنوایان و کم شنوایان شد و افزود: باید در اعزام ها، برگزاری مسابقات و دیگر امور بیشتر به این هیات ورزشی توجه شود.  
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه تعدد رشته‌های زیر مجموعه، نیاز به نظم و ساماندهی بیشتری دارد، اظهار داشت: این اداره کل در حد وسع و توان در تمام امور ازجمله تمرین ها و اختصاص سانس در سالن‌ها، اعزام‌ها و برگزاری مسابقات، حامی این هیات است.
علی خلیلی افزود: درخشش ورزشکاران ناشنوا و یا معلول در میادین رقابت ها، همواره قابل تامل و توجه است و این نشان از توانمندی بسیار بالای این قشر با ارزش است.
در این مجمع، حسین علی باقری تنها نامزد انتخابات مجمع ورزش های ناشنوایان و کم شنوایان استان زنجان با کسب ۱۳ رای از ۱۳ رای ماخوذه برای چهار سال آینده سکان هدایت هیات ورزش های ناشنوایان و کم شنوایان استان زنجان را عهده دار شد.
انتهای پیام/
ورزش ناشنوایان ایران از سوی فدراسیون ۱۱۳ کشور جهان تحسین شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار