معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

اصلاح ۱۰ نقطه حادثه‌ خیز در جاده‌های آذربایجان‌ شرقی

1402/08/27 - 16:43 - کد خبر: 103004 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی با اشاره به شناسایی ۲۰ نقطه حادثه خیر در استان گفت: با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی ۱۰ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان اصلاح شد.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده افزود: برای رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز استان نیز نیاز به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین اعتبار و مساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی، تا پایان فصل کاری سال آینده این نقاط نیز اصلاح می‌شود.
وی با بیان اینکه این نقاط در راه‌های مختلف استان قرار دارد اظهار کرد: این نقاط با همکاری پلیس راه استان شناسایی شده و پس از اعلام به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار گرفته است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اهمیت خط کشی راه‌ها برای ایجاد ایمنی تردد برای رانندگان گفت: در این میان در سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ کیلوکتر خط کشی در راه‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.
رسول زاده ادامه داد: برای اجرای خط کشی راه‌های استان در سال جاری یکصد میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود که با توجه به ضرورت این طرح و حجم کاری انجام شده، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای این منظور هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان در سال گذشته در کشور بیشترین میزان آسفالت ریزی در راه‌ها را انجام داده بود یادآور شد: امسال نیز ۲۰ درصد بر عملکرد سال گذشته اضافه شده و تاکنون ۴۰۰ کیلومتر آسفالت ریزی در راه‌های اصلی و فرعی و ۲۰۰ کیلومتر در راه‌های روستایی استان انجام شده است.
رسول زاده با اشاره به اقدامات انجام شده برای احداث ابنیه و پل‌ها در راه‌های استان افزود: هم اکنون احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز و شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام و تقاطع غیرهمسطح سردرود نیز در حال تکمیل است.
وی خاطرنشان کرد: امسال تقاطع غیرهمسطح شهرستان اهر و دو تقاطع غیرهمسطح در مسیر مراغه _ هشترود نیز تمام شد و به بهره برداری رسید.
آذربایجان‌ شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.
انتهای پیام/
اصلاح ۱۰ نقطه حادثه‌ خیز در جاده‌های آذربایجان‌ شرقی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار