فرماندار شهرستان اسکو خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی کمربندی ایلخچی

1402/08/25 - 14:14 - کد خبر: 102906 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه طرح عمرانی کمربندی شهر ایلخچی از مصوبات دور اول سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی با قدرت در حال اجراست گفت: پیشرفت فیزیکی طرح یاد شده ۸۰ درصد است.

به گزارش نصر، فیروزی ساخت کمربندی ایلخچی را یکی از مطالبات مهم و اصلی مردم آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو و اهالی ایلخچی اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه این محور گلوگاه اصلی ورود به کلانشهر تبریز است بار ترافیکی بسیار سنگینی را متحمل می‌شود و برای اجرای آن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است افزود: با اتمام این کمربندی ضمن اینکه بسیاری از مشکلات ترددی وسایل سبک و سنگین غرب آذربایجان شرقی رفع می‌شود از میزان حوادث رانندگی نیز به طور محسوسی کاسته خواهد شد.
وی طول این کمربندی را هشت کیلومتر اعلام کرد که ۶ کیلومتر آن با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حال انجام است و ۲ کیلومتر بقیه نیز به علت مشکلات مربوط به معارض و تملک با وقفه‌ای مواجه شد که هم اکنون این مشکل نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.
 فیروزی میزان بار ترافیکی محور ایلخچی به تبریز را در سال گذشته ۲۰ میلیون تردد اعلام کرد که تحمل این حجم بسیار بالا با مسیر کنونی بسیار سخت بوده و با گذشت زمان غیرممکن خواهد بود.
 فیروزی ادامه داد: پس از مصوبه سفر استانی هیات دولت درباره کمربندی ایلخچی بلافاصله پیمانکار طرح مشخص و تجهیز کارگاه به انجام رسید.
انتهای پیام/
پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی کمربندی ایلخچی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار