شهردار تبریز خبر داد:

تخصیص ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مناطق کم برخوردار تبریز

1402/08/21 - 15:07 - کد خبر: 102732 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز با اشاره به تحقق توسعه حمل و نقل ترکیبی تبریز بر اساس اجرای سیاست های کلان و برنامه های بلند مدت مدیریت شهری گفت: هفته آینده ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مناطق کم برخوردار تبریز اضافه می شود.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در جریان برگزاری یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت تداوم توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تبریز در راستای اجرای برنامه های بلند مدت تاکید کرد.
وی همچنین با بیان اینکه قرارداد تامین ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید منعقد شده است ادامه داد: بازسازی اتوبوس های فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی تداوم دارد  و با تحقق وعده دولت مبنی بر تامین و واگذاری اتوبوس های جدید شاهد تحول در خدمات این بخش خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نوسازی یک هزار ۶۰۰ دستگاه تاکسی  در این دوره از مدیریت شهری پرداخت و اضافه کرد: تلاش داریم این میزان به سه هزار دستگاه افزایش پیدا کند.
هوشیار اعلام کرد: با آغاز فعالیت فاز سوم خط یک مترو تبریز، استقبال شهروندان و مسافرگیری قطار شهری نسبت ابتدای دوره دو برابر شده است.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز از تصویب شرح خدمات ترافیکی برای تدوین طرح جامع ترافیک تبریز خبر داد و گفت: ضمن لحاظ موارد ابلاغی سازمان برنامه و بودجه ۱۷ محور اصلی مانند اقتصاد مقاومتی، عدالت، بی او تی، حمل و نقل بار، حمل و نقل در مواقع بحران را نیز به این طرح اضافه کرده ایم.
محمد رضا روشنی همچنین در جریان این جلسه ضمن تشریح فرایند اجرایی تدوین طرح جامع ترافیکی تبریز افزود: هماهنگی با طرح تفصیلی نیز لحاظ شده است و با دیگر طرح‌ها فرادستی برای تدوین یک طرح جامع کاربردی هماهنگ هستیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های جامع ترافیکی در ایران بیش از ۲۰ درصد تحقق ندارند اظهار کرد: نقاط ضعف طرح های جامع ترافیکی قبلی واکاوی شده و بر اساس تاکید شهردار تبریز بهره مندی از ظرفیت های علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در طرح جامع ترافیکی جدید در دستور کار قرار دارد.
روشنی تصریح کرد: مصمم هستیم در مرحله اول پیوست مطالعاتی طرح جامع ترافیکی تبریز با همکاری این مراکز و دانشگاه ها ضمن عقد قرارداد های پژوهشی تدوین شود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به تعیین محورهای اصلی و اتمام فرایند حقوقی فراخوان همکاری پژوهشی در این خصوص، عنوان کرد: مطابق بامصوبات وزارت کشور، استانداری و شورای اسلامی شهر است، تصمیم گرفتیم پیشبرد فرایند بر اساس بیانیه‌ گام دوم در حوزه حمل و نقل باشد.
روشنی ادامه داد: با دانشگاه‌های مختلف که رویکرد مطالعاتی در حوزه ترافیک دارند، مذاکرات لازم انجام شده است و طبق صحبت های انجام شده به ازای همکاری و اجرای پروژه مطالعاتی حمل و نقل و ترافیک شهری تبریز، از طرف  دانشگاه صنعتی شریف ۲۵ میلیارد تومان و دانشگاه تربیت مدرس ۱۹میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس صحبت‌هایی که با شهردار تبریز انجام شده است مقرر شده لایحه‌ای برای تجویز عقد قرارداد با دانشگاه تربیت مدرس ارائه شود.
انتهای پیام/
تخصیص ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مناطق کم برخوردار تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار