مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خبر داد:

افزایش ۲۶ درصدی توزیع کود شیمیایی در آذربایجان شرقی

1402/08/16 - 12:24 - کد خبر: 102469 نسخه چاپی

نصر: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از شکسته شدن رکورد ۱۰ ساله خرید کود‌های یارانه‌ای پاییزه و سالانه در استان و رشد ۲۶ درصدی توزیع در مقایسه با سال قبل خبر داد.

 به گزارش نصر، نادری صومعه اظهار کرد: به منظور حمایت از کشاورزان و تدارک به موقع کود مورد نیاز برای کشت پاییزه محصولات کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بیش از ۵۰ هزار تن انواع کود را تامین و به استان حمل کرده است که از این میزان ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶درصد رشد داشته است.
وی افزود: سهمیه کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه طی امسال به میزان ۱۱۵ هزار و ۸۶۴ تن شامل کود‌های ازته ۸۱ هزار و ۱۳۷ تن و فسفاته ۲۹ هزار و ۴۷۵ تن و پتاسه پنج هزار و ۲۵۲ تن است که از ابتدای امسال تاکنون به میزان مقدار ۶۸ هزار و ۳۱۰ تن از کود‌های ذکر شده تامین و ۶۱ هزار و ۶۲ تن شامل ازته ۴۷ هزار و ۲۲ تن، فسفاته ۱۲ هزار و ۹۸۹ تن و پتاسه یک هزار و ۵۱ تن به شهرستان‌های استان حمل و بین کشاورزان توزیع شده است.
وی از شکسته شدن رکورد ۱۰ ساله خرید کود‌های شیمیایی در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: خرید کود‌های یارانه‌ای پاییزه و سالانه در آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۷ هزار و ۷۸۷ تن است در صورتی که این میزان خرید در سال ۱۳۹۳ فقط ۱۹ هزار و ۵۴۸ تن بود که نسبت به ۱۰ سال گذشته در این حوزه ۱۴۵ درصد رشد اتفاق داشته است.
انتهای پیام/
افزایش ۲۶ درصدی توزیع کود شیمیایی در آذربایجان شرقی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار