رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران خبر داد:

اتوبوس‌‌‌های چینی در راه تهران

1402/08/08 - 14:17 - کد خبر: 102061 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران از سفر یک هیات چینی به تهران تا یک ماه آینده برای نهایی شدن قرارداد تامین دو هزار دستگاه اتوبوس جدید خبر داد.

به گزارش نصر، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر تهران با اشاره به همراهی‌‌‌اش با سفر شهردار تهران به چین گفت: بنده به نمایندگی از اعضای شورای شهر و با تاکید رئیس شورا در این سفر حضور داشتم که سعی شد در این ۱۰ روز از ۱۳ شهر چین که در حوزه حمل‌ونقل و محیط‌زیست ظرفیت‌‌‌های خوبی داشتند، بازدید کنیم. وی گفت: در این سفر حدود ۱۵ قرارداد و تفاهم‌‌‌نامه به نفع مردم تهران به امضا رسید.
وی با بیان اینکه برای خرید اتوبوس‌‌‌های تک کابین و دو کابین گازسوز تفاهم‌‌‌هایی صورت گرفت، ادامه داد: هیاتی از چین تا یک ماه آینده به تهران خواهند آمد تا قرارداد نهایی شود. بر این اساس تامین یک هزار دستگاه اتوبوس دوکابین و یک هزار دستگاه اتوبوس تک‌‌‌کابین موضوع قرارداد مذکور خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: در مورد تاکسی و موتورسیکلت برقی نیز تفاهماتی صورت گرفته و مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری جهت ایجاد دستگاه‌‌‌های زباله‌‌‌سوز در تهران و سایر شهرها نیز انجام شد که امیدواریم نتایج این مذاکرات در چند ماه آینده ملموس شود. آن‌‌‌گونه که تشکری توضیح داده است، این عضو شورای شهر تهران وعده داد امسال و سال آینده شاهد جهش حمل‌ونقل در تهران باشیم و افزود: در این سفر در مورد احداث خط ۸ و ۱۰ مترو نیز مسائلی مطرح شد.
تشکری هاشمی در مورد قرارداد ساخت ۷۹۱ واگن توسط طرف چینی توضیح داد: ۷۹۱ واگن که قرارداد  خرید آن در جریان این سفر منعقد شد، ظرف مدت چهار سال وارد ناوگان مترو می‌شود؛ البته قرار است ۵۵‌درصد کار ساخت واگن‌‌‌ها در داخل کشور انجام و انتقال تکنولوژی بوژی در دل این قرارداد انجام ‌‌‌شود. وی گفت: در صورت محقق شدن این قراردادها ظرفیت روزانه چهار میلیون سفر در شبکه مترو تهران ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/
اتوبوس‌‌‌های چینی در راه تهران روزنامه دنیای اقتصاد

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار