خبر/

نشست وزیر آموزش و پرورش با دانش آموزان تبریز

1402/08/08 - 10:38 - کد خبر: 102042 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سفر به تبریز در نشستی صمیمی با جمعی از دانش آموزان برگزیده علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی استان به سخنان و مطالبات نمایندگان هر گروه گوش سپرد و نکته نظرات آن‌ها را شنید.

به گزارش نصر، در این نشست دانش آموزان هر کدام با بیانی رسا و گیرا سخن گفتند و دغدغه‌های خود را در خصوص مدارس و معلمان و انتظاراتشان را از وزیر آموزش و پرورش برای بهبود وضعیت فضا‌های آموزشی و کیفیت آموزش بیان کردند.
وزیر آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به اینکه دیدار با دانش آموزان در اولویت کاری است افزود: همه آموزش و پرورش برای دانش آموزان است برای این که استعداد و توانایی‌های این قشر موثر و آینده ساز شناسایی شود و پرورش یابد.
صحرایی به عدالت آموزشی هم اشاره کرد و گفت: شاخصه عدالت آموزشی در راس برنامه‌های ما قرار دارد و با امکانات و بودجه‌ای که داریم تلاش می‌کنیم این مهم حتی در مدارس روستایی همپای مدارس شهری محقق شود.
 وی ادامه داد: در سایه تلاش‌های صورت گرفته، امسال حتی در ۵۰۵ مدرسه تک نفره، کلاس‌های درسی را برقرار کردیم و در مناطق عشایری هم معلمانی را برای تدریس اعزام کردیم، زیرا معتقدیم هیچ دانش آموزی نباید از درس و تحصیل محروم بماند.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر در مدارس هم گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس چندین سال بود که اجرا نمی‌شد، اما امسال این اقدام را به عنوان هدیه مهر از رئیس جمهور دریافت کردیم و با وجود اینکه تاکنون تحقق نیافته است، اما به زودی محقق می‌شود و دانش آموزان سراسر کشور شیر رایگان دریافت خواهند کرد.
صحرایی درباره اقدامات موثر وزارت آموزش و پرورش در زمینه ورزش هم گفت: وظیفه ما است در حوزه ورزش هم فضا و هم امکانات لازم را در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار دهیم چنان که امسال دو هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد کردیم و تنها در آذربایجان شرقی ۱۵۰ طرح ورزشی داریم که در حال اجرا است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان توان یاب هم همواره مورد توجه آموزش و پرورش است افزود: بنا داریم در زمینه گفتار درمانی دانش آموزان مدارس استثنایی، هزار نفر را استخدام کنیم.
وی همچنین به موضوع کنکور امسال در مقایسه با سنوات پیش هم اشاره کرد و گفت: امسال با تلاش‌های انجام شده موفق شدیم ۴۰ درصد نمرات امتحانات نهایی را در کنکور دخالت دهیم.
صحرایی خاطرنشان کرد: با این وجود با توجه به اینکه رویکرد امسال آموزش و پرورش معلم و دانش آموز محور بود، بیشتر آمار پذیرفته شدگان در آزمون سراسری از دانش آموزان مناطق محروم بود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب منتخبان المپیادهای گوناگون در دانشگاه های معتبر کشور گفت: تلاش می کنیم برای جذب این منتخبان که بتوانند بدون دغدغه کنکور، در حوزه المپیادی خود فعال باشند، اقدام کنیم هر چند برای اینکه این اقدام در مسیر قانونی باشد باید مصاحبه علمی از آنها صورت گیرد.
انتهای پیام/
نشست وزیر آموزش و پرورش با دانش آموزان تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار