شهردار تبریز خبر داد:

تحقق ۲۵ درصدی درآمد شهرداری تبریز از محل درآمد پایدار شهری

1402/08/07 - 14:01 - کد خبر: 101998 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از تحقق ۲۵ درصدی درآمد پایدار شهری در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: طی این مدت یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل درآمد پایدار وصول شده است.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه آمار عملکرد منابع و مصارف شش ماهه برنامه و بودجه شهرداری در سال جاری اظهار کرد: در خصوص عوارض آلایندگی، جا دارد از مدیرعامل جدید پتروشیمی تبریز جهت همکاری و تعهد پرداخت عوارض در کمترین قداردانی کنیم چرا که  مطابق صحبت ها، پتروشمی تبریز تا یک ماه آینده عوارض آلایندگی را پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه 900 فقره پروانه ساختمانی با مساحت یک میلیون و ۷۰۶ متر مربع طی مدت شش ماهه نخست امسال در شهرداری صادر شده است، افزود: طی این مدت ۲۶۰ هزار مترمربع مساحت پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهری صادر شده و پیش بینی می‌شود این رقم در نیمه دوم سال روند افزایشی داشته باشد.

یعقوب هوشیار با تاکید بر اهمیت درآم
د پایدار شهری ضمن اعلام اینکه درآمد پایدار شهری مشتمل بر ارزش افزوده مرکز و درآمد مناطق دهگانه است، یادآور شد: برآورد و پیش بینی ما برای درآمدپایدار ۲۱ درصد بود ولی در میدان عمل، تحقق ۲۵ درصدی درآمد پایدار شهری با تلاش دست اندرکاران به ثبت رسید.
شهردار تبریز در رابطه با پروژه مترو با بیان اینکه هزینه کرد شهرداری تبریز به این پروژه بر اساس قانون بوده، خاطر نشان کرد: در متمم بودجه افزایش بودجه پروژه‌های عمرانی اعمال خواهیم کردو  تلاش می کنیم ۳۰ درصد فراتر از پیش بینی خود در حوزه عمرانی، عمل کنیم.
وی در خصوص احداث پارک های متعدد در سطح شهر با ذکر اینکه عملیات احداث شهربانو در مرحله تملک و تواقفات قرار دارد، تصریح کرد: عملیات عمرانی احداث پارک چلبی با مساحت ۴ هکتار و هزینه کرد بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان،  ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
هوشیار یادآور شد: این پارک پس از بهره برداری به یکی از پارکهای منحصربفرد تبریز بدل می شود.
تحقق ۲۵ درصدی درآمد شهرداری تبریز از محل درآمد پایدار شهری منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار