از خودگذشتگی بانوی اسب‌سواری آذربایجانی برای نجات جان خبرنگار/ ورزشکاری که مقام اول قلب‌ها شد

1402/08/04 - 10:57 - کد خبر: 101843 نسخه چاپی

نصر: در جریان برگزاری مسابقات اسب‌سواری جشنواره هارنا بانوی اسب‌سوار آذربایجانی در اقدامی جسورانه به دلیل آسیب نزدن به خبرنگار حاضر در میدان در آستانه کسب مقام اول مسابقه، اسب‌ خود را کنار می‌کشد و به زمین می‌خورد.

به گزارش نصر به تقل از آذرانجمن، جشنواره فرهنگی، ورزشی و عشایری «هارنا» که هر ساله در شهرستان کلیبر بخش آبش احمد برگزار می‌شود، در سال‌های گذشته در روستای قره قیه و در امسال نیز در روستای هارنا با استقبال زیاد مردم برگزار شد.
یکی از پرهیجان ترین مسابقات این جشنواره، اسب سواری بانوان است که همه‌ساله علاقه مندان زیادی را از همه استان های کشور به منطقه زیبای قره‌داغ می کشاند و لحظات به یاد ماندنی را برای تماشاگران این جشنواره رقم می‌زند.
در جریان برگزاری این دوره جشنواره هارنا که میان نفرات اول تا سوم مسابقه اسب سواری بانوان رقابت تنگاتنگی وجود داشت، یک خبرنگار ۲۰ متر مانده به خط پایان برای تهیه عکس با بی احتیاطی وارد زمین مسابقه می‌شود و درست مقابل اسب خانم نعمتی، اسب‌سوار حاضر در زمین مسابقه، قرار می‌گیرد و این ورزشکار برای اینکه آسیبی به خبرنگار نرسد درحالی که زین اسب‌اش چرخیده و حداقل تعادل رو داشت، اسب را کنار می‌کشد تا به خبرنگار برخورد نکند.
این عمل بانوی اسب‌سوار باعث می‌شود، زین اسب کاملا بچرخد و این ورزشکار در اوج سرعت و ۲۰ متر مانده به خط پایان درحالی که در آستانه کسب مقام اول مسابقه اسب‌سواری بانوان را داشت، به زمین میخورد.
این مسابقات علاوه بر جنبه ورزشی درس از خودگذشتگی و شجاعت انسان آذربایجانی را هم به ما می‌آموزد. ویژگی منحصر به فردی که شاید کمتر در این دنیای فردگرای معاصر با آن برخورد کنیم و این میراث ارزشمند مردمان آذربایجان است.
اما گفتنی است خانم نعمتی که با اسب طوفان طلایی در این مسابقات شرکت کرده بود علی‌رغم این اتفاق غم‌انگیز که برای وی به وقوع پیوست و همچنین شجاعت و از خودگذشتگی بی‌نظیر خود، هیچ تقدیری از این ورزشکار صورت نپذیرفت و این اقدام مسئولین برگزاری مسابقات نیز مورد انتقاد شدید مردم و ورزشکاران حاضر در مسابقه قرار گرفت.
انتهای پیام/
از خودگذشتگی بانوی اسب‌سواری آذربایجانی برای نجات جان خبرنگار/ ورزشکاری که مقام اول قلب‌ها شد منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار