خبر/

گالری‌های هنری در تبریز، تماشاچی و خریدار ندارند

1398/10/03 - 11:29 - کد خبر: 10169 نسخه چاپی

نصر: گالری‌دار برجسته با اشاره به وضعیت گالری‌های آثار هنری در تبریز، گفت: آنگونه که شنیده‌ام گالری‌های تخصصی در تبریز شکل گرفته‌اند و همچنان شکل می‌گیرند، اما تماشاچی و خریدار ندارند و بعد از مدتی ناامیدانه تعطیل می‌شوند، از این رو باید در این رابطه فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، لیلی گلستان در گفت‌وگو یی در خصوص اهمیت اقتصاد هنر و فروش آثار هنری در کشورمان، گفت: مردم هنوز یاد نگرفته اند که می توانند آثار تجسمی را خریداری کرده و در خانه خود داشته باشند، البته با به نمایش گذاشتن و فروش این آثار و همچنین دعوت مردم به تماشا و خرید این فرهنگ به تدریج در جامعه ایجاد می‌شود.
وی در خصوص وضعیت «اقتصاد هنر» در شهر تبریز، اظهارکرد: در دوره اول اکسپو تبریز خرید چندانی صورت نگرفت اما در دوره دوم این اکسپو، افراد بسیاری اقدام به خرید آثار هنری کردند؛ امید است این حرکت‌ها به تدریج به یک علاقه و عادت بین مردم تبریز تبدیل شود.
این مترجم و گالری‌دار برجسته با ارائه راهکارهای در خصوص رونق دهی به خرید و فروش آثار هنری، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌ها، دعوت از مردم و علاقمند کردن آن‌ها به این مقوله، تنها راهکار در این رابطه است و این کار نیز وظیفه متولیان هنر یعنی وزارت ارشاد هر استان و گالری دارهاست تا در این خصوص فرهنگ سازی کرده و مردم را به تماشا و خرید آثار هنری تشویق کنند .
وی با ارزیابی اکسپوهای برگزار شده در تبریز، اظهار کرد: اکسپوی تبریز، هر بار موفق‌تر و سازماندهی شده تر از دوره قبل برگزار شده و متولیان اکسپو با علاقه زیاد این کار را پیش می‌برند.
وی با اشاره به وضعیت بینش هنری مردم در مورد آثار هنری و اهمیت ارتقای این بینش، بیان کرد: مردم تبریز بینش هنری در رابطه با آثار هنری را دارند، همانطورکه زیباترین فرش‌ها را دارند و در سفال‌گری و یا نقره کاری سلیقه والای خود را دارند؛ پس زیبایی و هنر را می‌شناسند و راحت‌تر می‌توانند با هنر تجسمی ارتباط برقرار کنند.
گلستان در این خصوص افزود: ارتقای این بینش در مورد آثار تجسمی فقط در نتیجه به نمایش گذاشتن مستمر این آثار، دعوت و تشویق مردم به دیدن و خرید آثار محقق می‌شود.
وی بخش دیگری از سخنانش گفت: تابلو نقاشی و تابلو فرش، هر دو زیبا هستند فقط باید عادت به تماشای آثار تجسمی در مردم تقویت شود.
این مترجم و گالری‌دار در مورد اهمیت خرید و فروش آثار فاخر هنری و با تاکید بر این‌که خرید اثر هنری یک پس انداز است، تاکید کرد: مردم، بیشتر به تماشای آثار هنری و به ویژه آثار تجسمی اقدام کرده و سعی کنند بیشتر لذت ببرند.
چهارمین دوره فروش آثار هنری(آرت اکسپو تبریز) از سوم تا پنجم بهمن ماه به صورت ملی و با شرکت231 اثر هنری از۱۴۲ هنرمند در رشته‌های نقاشی، مجسمه، عکاسی، نقاشی خط و خوشنویسی در محل هتل لاله پارک تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
گالری‌های هنری در تبریز، تماشاچی و خریدار ندارند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار