در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد؛

ایجاد هویت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای پارک‌های سطح تبریز

1402/07/16 - 12:38 - کد خبر: 100859 نسخه چاپی

نصر: طرح اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر ایجاد هویت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای پارک های سطح شهر تصویب شد.

به گزارش نصر، سید کاظم زعفرانچیلر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار امروز در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص این طرح گفت: این طرح در راستای توسعه فرهنگ شهروندی ارائه شده است.
او با بیان اینکه در حال حاضر پارک های سطح شهر صرفا برای پیاده روی و اوقات فراغت مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: پیشنهادی داریم هر یک از مناطق دهگانه سطح شهر مسئولیت آماده سازی یکی از پارکهای موضوعی را بر عهده بگیرد. به عنوان مثال پارک غدا که می توان با ایجاد چند غرفه راه اندازی شود.
زعفرانچیلر با اشاره به تعیین موضوعات مختلف برای پارکهای سطح شهر، افزود: ایجاد پارک هوشمند در مقیاس کوچک برای آشنایی شهروندان با موضوع هوشمندسازی شهر، پارک موضوعی کوتاه قامتان، پارک ورزش، پارک هنر، پارک گیاهان دارویی، پارک دفاع مقدس، پارک جانبازان و معلولان، پارک صنایع دستی و... می توانند از جمله این پارک های موضوعی باشند.
غلامرضا احمدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: این طرح در کمیسیون فرهنگی نیز مطرح و مورد موافقت قرار گرفته است. مناسب سازی محیط برای اقشار مختلف از جمله اهداف این پارکهای موضوعی به شمار می رود.

هدف از هویت فرهنگی و اجتماعی پارک‌ها اختصاصی سازی برای قشر خاصی نیست
روح الله رشیدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه اظهار کرد: ضمن مناسب سازی پارکها برای عموم شهروندان، موضوعات مختلف به صورت ویژه در پارک ها پرداخت می شود.
به گفته رشیدی، دقت ظریفی نیاز است که شاخصه های عمومی از جمله خانواده محور بودن در این پارک ها مورد توجه قرار گیرد.
او خاطرنشان کرد: هدف از این طرح اختصاصی سازی پارکها و فضاها برای یک قشر خاص نیست و حفظ فضای عمومی برای تمام شهروندان و هویت سازی پارکها مد نظر است.
در این بین یاسین بجانی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز تصریح کرد: تمام پارک های شهری باید برای معلولان و کم توانان مناسب سازی شود و در تمامی نقاط شهر به خصوص مناطق محروم این مناسب ساز صورت بگیرد.
در نهایت شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری باید برنامه خود برای عملیاتی کردن این طرح را طی سه ماه آتی ارائه کند و در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/
ایجاد هویت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای پارک‌های سطح تبریز منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار