زیباترین محصول تویوتا

1402/07/16 - 11:10 - کد خبر: 100848 نسخه چاپی

نصر: پس از سال ۲۰۰۲، سوپرا از برنامه های تولید تویوتا خارج شد و همین مساله انتقادهای بسیاری را نیز متوجه کمپانی ژاپنی کرد.

به گزارش نصر، نسل اول سوپرا از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ روی خط تولید قرار داشت. در سال ۱۹۸۱ نسل دوم سوپرا با پیشرفت های قابل توجه در نمای ظاهری معرفی شد و تولید آن تا سال ۱۹۸۵ دنبال شد. نسل سوم از ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید شد که آنرا باید فیس لیفتی از نسل قبلی درنظر گرفت.
اما یکی از زیباترین مدل های این خودرو در سال ۱۹۹۳ به عنوان نسل چهارم معرفی شد. خودرویی که تغییرات ظاهری عمیقی را همراه خود داشت و برای پیشرانه آن از موتور ۳۲۶ اسب بخاری استفاده شد.
 

این مدل از سوپرا یکی از محبوب ترین خودروهای تمام دوران نزد تیونرها است.به عبارت دیگر نسل چهارم سوپرا یکی از مناسب ترین خودروهای اسپرت جهان برای پیاده سازی پروژه های تیونینگ است و بین تیونرها محبوبیتی باور نکردنی دارد.
 

البته موتور ۳۲۰ اسب بخاری استاندارد آن کمترین اهمیت را برای مالک آن خواهد داشت زیرا با شخصی سازی های ممکن این موتور بیش از ۱۰۰۰ اسب خروجی می دهد. تولید این مدل محبوب تا سال ۲۰۰۲ دنبال شد.
 

پس از سال ۲۰۰۲، سوپرا از برنامه های تولید تویوتا خارج شد و همین مساله انتقادهای بسیاری را نیز متوجه کمپانی ژاپنی کرد.
حدود ۲ دهه خبری از سوپرا نبود تا آنکه در سال ۲۰۱۹ نسل پنجم آن با شمایل یک سوپر اسپرت مدرن وارد کاتالوگ فروش تویوتا شد.
 

اولین سوپرای نسل پنجم با مدل ۲۰۲۰ با مدل اِی۹۰ طی یک حراج در آریزونای آمریکا با قیمت عجیب ۲.۱ میلیون دلار به خریدار واگذار شد.
روی پیشرانه این محصول امضای آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا نیز قرار داده شد تا نمونه اول خاص تر باشد. این محصول اسپرت از موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۳۳۵ اسب بخار خروجی استفاده می کند.

و اما تصاویری از جذاب ترین نسل سوپرا که تیونینگ زیبایی را نیز میزبانی می کند، مشاهده کنید:
انتهای پیام/
زیباترین محصول تویوتا منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   دنیل   2 هفته پیش  

به نظر من تویوتا سوپرا یکی از بهترین ماشین ها برای تیونیگ است
پژوهشیار