معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

٩٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط امسال در کشور به عرصه تولید بازگشت

1398/10/01 - 18:00 - کد خبر: 10047 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برگرداندن یک‌هزار و ۴٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه تولید از برنامه‌های سازمان طی سال جاری است که از این تعداد تاکنون ٩٠٠ واحد به عرصه تولید بازگشته‌ است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محسن صالح‌نیا امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شماره دو ارومیه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه بقیه واحدهای راکد نیز به تدریج وارد چرخه تولید می‌شوند افزود: با راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی زمینه اشتغال برای هشت هزار و ۴۴٢ نفر در سطح کشور دوباره فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی برای این واحدها درنظر گرفته نشده است، ادامه داد: با توجه به اینکه مشکل بیشتر واحدهای راکد متفاوت و در مورد مسائل بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی و ارزیابی ملکی است، این مشکل‌ها با مساعدت و همکاری طرفین قابل حل و فصل است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸٢٠ شهرک و ناحیه صنعتی با امکانات زیربنایی برای استقرار واحدهای صنعتی در کشور فعال است اضافه کرد: ۴۵ هزار واحد تولیدی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: حدود ٩ هزار و ۵٠٠ واحد از مجموع واحدهای تولیدی موجود در حالت رکود هستند.
وی اظهار داشت: طی سال جاری انواع محصولات تولیدی به ارزش حدود ٢ میلیارد دلار توسط واحدهای کوچک و متوسط شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور صادر شده است.
«صالح‌نیا»، با اشاره به وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: ٢۶ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال است که سه درصد از آمار کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره سه ارومیه در اولویت این سازمان قرار دارد گفت: این تصفیه‌خانه با تخصیص ٣٠ میلیارد ریال اعتبار تا فروردین‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تاکید کرد: با حل مشکل تصفیه‌خانه شهرک شماره سه ارومیه مشکلی بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در آن نیز حل می‌شود.
۸۴ هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند که ۹۳ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/
٩٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط امسال در کشور به عرصه تولید بازگشت امیر کریم زاد شریفی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار