معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

نمره قبولی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در ارزیابی‌های ملی

1402/07/06 - 17:14 - کد خبر: 100364 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در ارزیابی های کشوری جزو سازمان های موفق است که اثربخشی آن مرهون شاخص‌هایی چون نیروی کارآمد، تجهیزات امداد و نجات و تعریف فرایندهای امداد و نجات است.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از ۳۴ دستگاه خودروی سنگین و سبک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز اظهار کرد:  تامین ایمنی شهر و امداد و نجات مردم در موارد خاص بر عهده سازمان آتش نشانی است که این سازمان در ارزیابی های کشوری جزو سازمان های موفق قرار دارد.
وی با اشاره ضرورت کاهش زمان اجرای عملیات امداد و نجات با استفاده از فناوری های نوظهور، افزود: بهره مندی از فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می تواند نقش کلیدی در تحقق این امر ایفا کند.
ذاکری اضافه کرد: در مراسم رونمایی امروز تجهیزات قابل توجهی، توسط شهردار و شورای اسلامی شهر تبریز تهیه و به ناوگان خدمات ایمنی شهر تبریز افزوده شد که اثربخشی آنها در مواقع بحرانی مشخص می شود.
وی همچنین با بیان اینکه افزایش ایستگاه ها یکی از آیتم های استانداردسازی ناوگان مدیریت ایمنی سازمان آتش نشانی است، تصریح کرد: بر اساس استاندارد های جهانی ضرورت دارد برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه احداث شود و با این حساب برای شهر تبریز ۳۶ ایستگاه آتش نشانی نیاز داریم.
معاون همانگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشار به اینکه نوع فعالیت امدادی با توجه به ترافیک شهر مشخص می شود اضافه کرد: عملکرد موفقیت آمیز سازمان آتش نشانی تبریز در ارزیابی های کشوری و نزد مردم مشخص است و امیدوارم با این تجهیزات شاهد کاهش زمان امداد و نجات باشیم.
گفتنی است، همزمان با روز آتش نشانی یک ایستگاه شماره ۲۵ آتش نشانی شهدای ولی امر تبریز با مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۱ میلیارد ریال افتتاح و از ۳۴ دستگاه خودرو ( ۱۰ دستگاه خودرو سنگین ۱۹ تنی آتش نشانی، ۲۰ دستگاه خودرو سبک پیشرو به همراه ۴ دستگاه خودرو نیمه سنگین آتش نشانی با ظرفیت ۵ تن با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان) رونمایی شد.
انتهای پیام/
نمره قبولی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در ارزیابی‌های ملی منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار