معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

حل مشکل سه واحد تولیدی ارومیه در کانون توجه

1398/10/01 - 11:39 - کد خبر: 9995 نسخه چاپی

نصر: محسن صالح‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قبل از حضور در جلسه رفع موانع تولید آذربایجان‌غربی طی روز جاری، از سه واحد تولیدی مشکل‌دار ارومیه بازدید کرد و حل مشکلات این واحدهای تولیدی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «صالح‌نیا» امروز در این بازدید گفت: حل مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی فاز سه ارومیه و تامین ٣٠ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن جزو مصوبه‌های ستاد رفع موانع تولید آذربایجان‌غربی قرار گیرد تا مشکل فاضلاب واحدهای تولیدی در این شهرک صنعتی حل و فصل می‌شود.
وی ادامه داد: تامین آب مورد نیاز واحدهای تولیدی به خصوص واحد تولیدی «دهلر» نیز در اولویت مسوولان استانی قرار گیرد تا راه‌اندازی فاز توسعه این واحد تولیدی آلمانی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر صمت و در گفت‌وگو با خبرنگار بیان کرد: واحدهای تولیدی زاب سان، دهلر و تن ماهی چی چست از جمله واحدهای مشکل‌داری است که مورد بازدید قرار گرفت.
علی عبدلی‌ ادامه داد: تامین سرمایه در گردش و حل مشکلات آب و فاضلاب و تامین آب مورد نیاز از جمله مسائل این واحدهای تولیدی است که امروز در جلسه رفع موانع تولید استان در مورد آنها گفت‌وگو می‌شود.
وی اضافه کرد: مشکل تصفیه‌خانه فاصلاب از مسائل اساسی شهرک صنعتی فاز سه ارومیه بوده و برای راه‌اندازی آن ٣٠ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با تامین اعتبار تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار داشت: همچنین فاز دوم واحد تولید کنسانتره میوه در ارومیه طی ماه‌های آینده با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها به بهره‌برداری می‌رسد؛ فاز نخست این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیون یورویی آلمانی‌ها طی هشت ماه منتهی به آبان سال جاری به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدکننده انواع کنسانتره و آبمیوه با استفاده از آخرین تکنولوژی است، اضافه کرد: آلمانی‌ها برای تکمیل این واحد تولیدی در دو فاز مختلف، حدود ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احداث این واحد تولیدی به صورت ۱۰۰ درصدی با سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود، گفت: زمین مورد نیاز برای احداث این کارخانه در شهرک صنعتی فاز سه در اختیار سرمایه‌گذاران آلمانی قرار گرفته‌است.
«عبدلی» با اشاره به اینکه آلمانی‌ها همزمان با ساخت سالن فاز دوم، نصب تجهیزات کارخانه را نیز آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاران و مدیران بخش تولید آنان به جای احداث ساختمان اداری و با هدف سرعت بخشیدن به روند تولید در کانکس‌ مستقر هستند.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.
شرکت در جلسه رفع موانع تولید آذربایجان‌غربی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به آذربایجان‌غربی در روز جاری است.
انتهای پیام/
حل مشکل سه واحد تولیدی ارومیه در کانون توجه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار