خبر/

دولت خودخوانده در قره باغ تسلیم شد/  آذربایجان عملیات نظامی را متوقف کرد

1402/06/29 - 14:02 - کد خبر: 99942 نسخه چاپی

نصر: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد با پذیرش شروط جمهوری آذربایجان برای خلع سلاح گروه‌های مسلح ارمنی در قره‌باغ، عملیات نظامی در منطقه از جمهوری آذربایجان متوقف شد.

به گزارش نصر، الجزیره به نقل از منابع ارمنی اعلام کرد دولت خودخوانده قره باغ با انحلال تشکیلات مسلحانه و عقب نشینی نیروهای ارمنی از قره باغ و خلع سلاح کامل موافقت کردند.
خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع ارمنی گزارش داد که سران منطقه قره باغ با شروط آذربایجان برای توقف عملیات نظامی در این منطقه موافقت کرده‌اند.
قرار است عملیات و درگیری‌ها از ساعت ۱۳ به وقت ایروان متوقف شود.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هم اعلام کرد در خصوص تعلیق عملیات ضد تروریستی در قره باغ توافق حاصل شد.
در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است با در نظر گرفتن درخواست نمایندگان ساکنان ارمنی قره باغ از طریق نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی مبنی بر تعلیق اقدامات ضد تروریستی در ۲۰ سپتامبر از ساعت ۱۳:۰۰ حاصل شد.
بر اساس این توافق، تشکیلات نیروهای مسلح ارمنستان و گروه های مسلح غیرقانونی ارمنی مستقر در منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان سلاح های خود را زمین گذاشته، مواضع رزمی و پست های نظامی خود را ترک کرده و به طور کامل خلع سلاح خواهند شد و یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان خاک آذربایجان را ترک می‌کنند و به موازات آن، کلیه سلاح ها و تجهیزات سنگین تحویل داده می شود.
انتهای پیام/
دولت خودخوانده در قره باغ تسلیم شد/  آذربایجان عملیات نظامی را متوقف کرد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار