خبر/

بورسیه‌ های تحصیلی گامی برای هدفمند کردن آموزش عالی

1402/06/29 - 14:11 - کد خبر: 99932 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: هدفمند کردن دانشگاه‌ها یکی از اهدافی است که از اجرای بورسیه‌ها دنبال می‌کنیم.

به گزارش نصر، قاسم عموعابدینی در بازدید از روند برگزاری جلسه‌ی مصاحبه‌ بورسیه‌های «دانش» از میان برگزیدگان برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، در خصوص اهداف این طرح گفت: ارتقاء فرهنگی، ایجاد ظرفیت و توانمندی در جوانان برای قرارگرفتن در مشاغل موجود در جامعه، یکی از مسیر‌هایی است که آموزش عالی دنبال می‌کند و آموزش هدفمند این مسیر را از طریق محتوای درسی و با توجه به نیاز‌های جامعه مهیا می‌کند تا فارغ التحصیلان بتوانند در تحقق هدف گذاری آموزش عالی نقش ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت علوم در اجرای طرح تحول آموزشی در دولت سیزدهم و رفع یکی از چالش‌های بزرگ که عبارت است از ایجاد زمینه‌های شغلی و توانمندسازی فارغ التحصیلان برای  به کارگیری در مشاغل، برنامه ریزی کرده و آموزش را به سمت هدفمندی برده و چندین نوع بورسیه‌ تحصیلی را تعریف کرده و در دفترچه‌های کنکور سراسری قرار داده است.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال پنج هزار بورسیه در دفترچه‌ کنکور گنجانده شد که شامل صنایع، دانش، نخبگان و علوم انسانی هستند. محتوای درسی نیز براساس نوع بورسیه‌ها انتخاب خواهد شد به‌ طوری که ۱۵ تا ۴۰ واحد مخصوص بورسیه‌ مربوط و تعدادی از واحد‌های درسی نیز مختص کاروزی خواهد بود.
 عموعابدینی افزود: دانش آموزانی که جزو رتبه‌های زیر ۲۰۰ هستند و یا موفق به کسب مدال طلای المپیاد‌های علمی شده اند، در صورتی که وارد بورسیه‌های رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و برخی رشته‌های مرتبط با امنیت عذایی و تمدن ایرانی – اسلامی شوند، به شرط حفظ سطح علمی خود، تا پایان دوره‌ دکتری تحت حمایت بورسیه باقی خواهند ماند و بعد از اتمام دوره‌ دکتری نیز به‌عنوان هیئت علمی جذب خواهند شد.
وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر شرکت‌های صنعتی، در سال آینده تعداد بورسیه‌های تحصیلی را تا ۷۰ هزار دانشجو افزایش دهیم.
بورسیه‌ های تحصیلی گامی برای هدفمند کردن آموزش عالی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار