سخنگوی دولت خبر داد:

مصوبه تشویقی دولت برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی و گردشگری

1402/06/29 - 12:08 - کد خبر: 99915 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت از تصویب طرح تشویقی دولت در حوزه فرهنگی و گردشگری خبر داد و گفت: هزینه‌های نهادهای دولتی و عمومی و اشخاص در زمینه ساخت اماکن فرهنگی، هنری و گردشگری به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

به گزارش نصر، «علی بهادری جهرمی» در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات هیات وزیران گفت: هزینه‌هایی که نهادهای دولتی و عمومی و یا حتی اشخاص خصوصی در حوزه ساخت فرهنگسراها، اماکن فرهنگی، هنری و گردشگری انجام می‌دهند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در واقع با این تصمیم، دولت از درآمدهای خود برای ترغیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چشم‌پوشی می‌کند تا این اماکن فرهنگی و هنری مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
سخنگوی دولت موضوع دوم مصوبه هیات وزیران را در راستای برخورد موثرتر با اقدامات ضد رقابتی اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه دولت، مبلغ جریمه‌هایی که بنگاه‌های بزرگ انحصارگر به دلیل اقدامات ضد رقابتی و انحصاری از سوی شورای رقابت، به پرداخت آن محکوم می‌شوند و همچنین جریمه‌هایی که بنگاه‌های انحصاری به علت عدم رعایت مصوبات شورای رقابت باید پرداخت کنند، متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا خواهد کرد.
بهادری جهرمی افزود: این تصمیم برای آن گرفته شد که در قیمت‌گذاری و رسیدن محصولات نهایی به دست مردم نظارت مؤثرتری داشته باشیم.
انتهای پیام/
مصوبه تشویقی دولت برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی و گردشگری خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار