خبر/

۷۱ هزار کلاس اولی در آذربایجان شرقی راهی مدرسه شدند

1402/06/29 - 11:36 - کد خبر: 99907 نسخه چاپی

نصر: همزمان با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در سراسر کشور، بیش از ۷۱ هزار کلاس اولی در آذربایجان‌شرقی در کلاس های درس حاضر شدند.

به گزارش نصر، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در آیین نواخته شدن زنگ شکوفه ها در دبستان دخترانه امام علی تبریز امروز را روز بزرگی برای همه اعلام کرد و گفت: کلیدی ترین و حساس ترین دوره زندگی هر انسانی دوره ابتدایی است بنابراین مهارت گفتار و رفتار معلمان این دوره از اهمیت بسزایی برخوردار است.
مسعود سعادتی خطاب به معلمان اظهار کرد: کاری کنید که امروز و اول مهر به یک روز شاد و به یاد ماندنی برای دانش آموزان تبدیل شود و همه باید دست در دست هم دهیم تا فرزندان مان افتخار کنند که در این سرزمین زندگی می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: چنین رفتاری موجب می شود که دانش آموزان حرمت پدر و مادر، معلم، همسایه را نگه داشته و انسان های مفید و اخلاقمندی برای جامعه باشند.
سعادتی با بیان اینکه جامعه ما در زمینه اخلاق و عزتمندی یک عقبه تاریخی دارد، گفت: خیلی ها چشم طمع به این کشور دوخته اند و کسانی که برای به آتش کشیدن آینده بچه ها برنامه ریزی می کنند باید با رفتار و گفتار نیک معلم و تربیت والای دانش آموزان ناامید شوند.
وی رسالت معلمان دوره ابتدایی را بسیار سنگین دانست و افزود: معلم دوره ابتدایی شوخ طبع ترین آدم جدی روی زمین است و آموزش دوره ابتدایی جدی ترین بازی کردن دوره زندگی است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دوره ابتدایی دوره یادگرفتن برای زندگی کردن است در این دوره بچه ها باید در کنار هم بودن، منظم بودن، با جمع نشستن و تصمیم گرفتن، مهارت استنباط کردن، مهارت پیش بینی کردن، طرز درست صحبت کردن و مهارت محترمانه انتقاد کردن را یاد بگیرند.
بیش از ۷۳۰ هزار دانش آموز در هشت هزار و ۵۰۰ مدرسه آذربایجان شرقی امسال راهی کلاس درس می شوند.
انتهای پیام/
۷۱ هزار کلاس اولی در آذربایجان شرقی راهی مدرسه شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار