رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

پیش‌بینی رگبار باران و غرش آذرخش در آذربایجان‌شرقی

1402/06/29 - 10:15 - کد خبر: 99901 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو، ساکنان مناطق مرتفع استان در روز پنجشنبه شاهد رگبار باران و غرش آذرخش خواهند بود.

به گزارش نصر، «محمد امیدفر»، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، از فردا دمای هوای استان نیز به صورت نسبی افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: امروز جوی به نسبت پایدار همراه با وزش باد در اکثر مناطق استان حاکم بوده و در برخی ساعات سرعت وزش باد شدت می گیرد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز خسارت ناشی از وزش باد شدید ضروری است.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در منطقه ارسباران نیز تاثیر زبانه پرفشار خزری موجب ابرناکی، بارش باران و بروز پدیده مه می شود.
امیدفر، ادامه داد: لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر در این مناطق ضروری است.
وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای سه درجه بالای صفر و شهرهای خداآفرین، جلفا، بندرشرفخانه و شبستر با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۴ درجه بالای صفر رسید.
 آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
پیش‌بینی رگبار باران و غرش آذرخش در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار