رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

مدیریت اصولی سازمان دامپزشکی کشور باعث ارتقا سلامت عمومی جامعه شده است

1398/02/05 - 15:06 - کد خبر: 999 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مدیریت اصولی سازمان دامپزشکی کشور باعث ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی جامعه شده است.

به گزارش نصر، علیرضا رفیعی پور در دیدار با نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از مشکلات حاکم بر صنعت دام، طیور و آبزیان کشور به ویژه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی، اظهار کرد: سال گذشته علی رغم وجود مشکلات اقتصادی در کشور، سازمان دامپزشکی کشور با اتخاذ تدابیری توانست تمامی فعالیت‌های خود را به طور کامل انجام دهد و مشکلی در روند اجرای مسئولیت‌های دامپزشکی ایجاد نشد. 
 وی با اشاره به برخی از اقدامات تدارک دیده شده در خصوص مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اظهار امیدواری کرد و گفت: با حمایت‌های نمایندگان مجلس در استان‌ها از طرح‌های برنامه ریزی شده، این بیماری‌ها تحت کنترل کامل قرار گیرد. 
  رفیعی پور ضمن قدردانی از حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سازمان دامپزشکی کشور، گفت: پشتیبانی مجلس از سازمان دامپزشکی کشور در جهت انجام بهتر مسئولیت‌های خود، نقش به سزایی ایفا می‌کند و ما نیازمند این حمایت‌ها هستیم. 
وی با اشاره به سیل اخیر که در برخی از استان‌های کشور خسارت‌هایی ایجاد کرده است، گفت: تقریبا از تمامی استان‌های سیل زده بازدید داشته‌ و از نزدیک شاهد مشکلات و سختی‌های مردم آن مناطق بوده‌ام، لازم است تمامی استان‌ها به کمک استان‌های سیل زده بشتابند و از تشکل‌های دانشجویی دامپزشکی هم درخواست می‌کنم تا در دفن بهداشتی لاشه دام‌های تلف شده، سم پاشی مناطق مورد نیاز و واکسیناسیون احشام زنده سیل زدگان با ادارات کل دامپزشکی آن استان‌ها همکاری کنند. 
  رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پیوند دانشکده‌های دامپزشکی با مراکز اجرایی تاکید کرد و افزود: تشکل‌های دانشجویی دامپزشکی در این مورد نقش مهمی دارند و می‌توانند پل ارتباطی خوبی بین دانشگاه و مراکز اجرایی باشند. 
  وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی که در این جسه حضور داشتند در خصوص سگ‌های ولگرد، گفت: دانشکده‌های دامپزشکی استان‌ها می‌توانند با عقد تفاهم نامه با شهرداری‌ها و ادارات کل امور شهری هر استان نسبت به عقیم سازی این سگ‌ها اقدام کنند تا با این روش بتوان جمعیت سگ‌های ولگرد که از لحاظ انتقال بیماری‌های مختلف مانند هاری را کنترل کرد. 
  نماینده مردم شهرستان شبستر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات سازمان دامپزشکی کشور، افزود: با مدیریت اصولی و جوانگرایی که در اغلب ادارات کل دامپزشکی استان‌ها انجام شده، شاهد تحول در حوزه دامپزشکی و بهداشت و سلامت محصولات و فرآورده‌های خام دامی هستیم. 
 معصومه آقاپور با اشاره به اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی در بحث تامین سلامت جامعه  و در زمینه ارتقا بهداشت عمومی جامعه و همچنین کنترل و مهار مناسب بیماری‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب برفکی، تب کریمه کنگو و تب مالت در آذربایجان شرقی، افزود: عملکرد اداره کل دامپزشکی استان فراتر از حد مطلوب است و بی شک مدیریت علمی و اثربخش مدیر کل دامپزشکی استان باعث این موفقیت‌ها بوده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده امیدوارم سال‌های آتی شاهد کنترل کامل بیماری‌ها و تولید محصولات دامی با کیفیت‌تر و ارتقاء بهداشتی محصولات تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی باشیم. 
انتهای پیام/

مدیریت اصولی سازمان دامپزشکی کشور باعث ارتقا سلامت عمومی جامعه شده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار