خبر/

دختر ایرانی، برگزیده دوره جهانی تربیت رهبران جوان ژنو سوئیس شد

1402/06/28 - 13:26 - کد خبر: 99842 نسخه چاپی

نصر: پروژه‌ی نهایی سیده خمساء اسبقیان با عنوان “دانشمندان جوان خاک، دیپلمات‌های جوان اقدام در برابر تغییر اقلیم”، پس از ارائه طرح تفصیلی و آماده‌سازی برنامه عملیاتی آن و انجام ۲۰ پروژه‌ی تخصصی با مقیاس کوچک، به‌عنوان طرح تحقیقاتی برتر انتخاب شد و نام ایشان در ردیف برگزیدگان این دوره به‌عنوان رهبر جوان قرار گرفت. 

به گزارش نصر، سیده “ خمساء اسبقیان” از بانوان موفق کشورمان بوده که افتخارات زیادی کسب کرده است و به تازگی این دختر ایرانی، برگزیده دوره جهانی تربیت رهبران جوان ژنو سوئیس شد.
سیده خمساء اسبقیان دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک دانشگاه تهران، به‌عنوان تنها شرکت‌کننده ایرانی، در ردیف برگزیدگان دوره جهانی تربیت رهبران جوان‌ سال ۲۰۲۳ در ژنو سوئیس قرار گرفت.

تربیت جوانان تأثیرگذار و تحول‌آفرین
این دوره جهانی به مدت ۱۰ هفته و با هدف تربیت جوانان تأثیرگذار و تحول‌آفرین با حضور جوانان شاخص حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی از ۱۵۲ کشور جهان و پس از انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت علمی شرکت‌کنندگان و با همکاری دانشگاه‌های برتر دنیا و مرکز علمی و تحقیقاتی هاریکین امریکا برگزار شد.
حل چالش‌های جهانی و ارائه‌ی پروژه‌های عملیاتی مسئله محور
۱۰ هفته آموزش روزانه‌ی فشرده، ۲۰ جلسه‌ی مناظره و تبادل‌نظر، ۵۲ کلاس آموزشی تخصصی، ۲۹ کارگاه عملی علمی-تخصصی با تدریس ۳۶ استاد مطرح از دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی مختلف دنیا و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف در راستای حل چالش‌های جهانی و ارائه‌ی پروژه‌های عملیاتی مسئله محور بخشی از برنامه‌ی اجراشده در این دوره جهانی است.

عنوان ارائه‌شده توسط دختر برگزیده ایرانی
خانم اسبقیان طی این دوره، با تدریس در ۳ کلاس آموزشی کوتاه در حوزه محیط‌زیست و کشاورزی پایدار با تأکید بر اهمیت حفاظت از خاک و صیانت از امنیت غذایی در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار، بررسی و تبیین نقش متخصصان جوان خاک در حل چالش‌های این حوزه در سطح دنیا و یک سخنرانی قابل‌توجه با عنوان “میکروبیولوژیست‌های خاک؛ پیشگام در ارائه راه‌حل برای اقدام در برابر تغییر اقلیم” خطاب به جوانان دنیا، با ارائه‌‌ی یک نگاه علمی جدید و به‌روز، با تأکید بر موضوع ترسیب کربن در خاک و فرآیندهای میکروبی در چرخه کربن در کره‌ی زمین با تمرکز بر خاک، توجه اساتید، محققان و دانشمندان جوان را به اهمیت خاک و حفاظت از آن به‌عنوان یک سرمایه جهانی جلب کردند.

دانشمندان جوان خاک، دیپلمات‌های جوان اقدام در برابر تغییر اقلیم
درنهایت پروژه‌ی نهایی سیده خمساء اسبقیان با عنوان “دانشمندان جوان خاک، دیپلمات‌های جوان اقدام در برابر تغییر اقلیم”، پس از ارائه طرح تفصیلی و آماده‌سازی برنامه عملیاتی آن و انجام ۲۰ پروژه‌ی تخصصی با مقیاس کوچک، به‌عنوان طرح تحقیقاتی برتر انتخاب شد و نام ایشان در ردیف برگزیدگان این دوره به‌عنوان رهبر جوان قرار گرفت.

انتخاب به‌عنوان قهرمان دوره
همین‌طور، اعضای هیئت انتخاب دوره جهانی اتحاد جوانان دنیا، خانم اسبقیان را به جهت تلاش‌های قابل‌توجهشان در راستای ارائه‌ی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه همکاری‌های بین‌المللی جوانان با تأکید بر حوزه محیط‌زیست و امنیت غذایی و الهام‌بخشی ایشان در طول دوره به‌عنوان یک متخصص جوان و فعال در حوزه علوم خاک، به‌عنوان Champion (قهرمان دوره) انتخاب کردند تا فعالیت‌های علمی ایشان و همکاری‌شان با شرکت‌کنندگان جوان و اساتید و مربیان این دوره، به‌عنوان سفیر علوم خاک و دختر تأثیرگذار، ادامه‌دار باشد.
انتهای پیام/
دختر ایرانی، برگزیده دوره جهانی تربیت رهبران جوان ژنو سوئیس شد سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار