استاندار آذربایجان شرقی؛

کارمندان با خدمت بیشتر به مردم به وصیت شهدا عمل کنند

1402/06/27 - 18:40 - کد خبر: 99824 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: هرچه کارمندان بیشتر خدمتگزاری کرده و دلسوزانه برای مردم خدمت کنند بیشتر به وصیت شهدا عمل می‌کنند.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز دوشنبه، ۲۷ شهریورماه در اجلاسیه شهدای کارمند کنگره ملی۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایمان، باور و اعتماد درونی یک انسان برای رسیدن به اهداف متعالی است، خاطرنشان کرد: شهدا کسانی بودند که ایمان صادق را عملی کردند.  
وی افزود: ایمان تحرک بخش انسان برای رسیدن به اهداف خود و توانمند کردن جسم و روح انسان است. 
وی ادامه داد: شهدا ایمان داشتند و این ایمان را به معنای واقعی هم در زندگی و هم در مسئولیت‌های بنیادی خود به کار بردند و در این راه صادق بودند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صداقت، گمشده انسان‌ها است، گفت: حرف می‌زنیم و گفتمان تولید می‌کنیم اما وقتی صداقت در آن نباشد به سرعت فراموش می‌شود یا کسی برای آن ارزش قائل نیست. 
وی اضافه کرد: ما به دلیل اینکه امام و شهدا صادق بودند آنها را برای خود الگو قرار دادیم، چون به آنچه که ایمان و باور قلبی داشتند عمل کردند. 
وی با اشاره به اینکه ما در کنگره‌ها، مجالس و تشکل ‌ا، شهدا را بسیار تکریم می‌کنیم، یادآور شد: این کافی نیست و زمانی می‌تواند کاربرد داشته باشد که یک برانگیختگی اجتماعی و مردمی در آن اتفاق بیافتد.
خرّم افزود: نمونه بارز برانگیختگی اجتماعی پیاده‌روی اربعین است که مردم خودجوش به خاطر ایمان صادق برای تغذیه روحی خود با حسین بن علی(ع) عهد و پیمان می‌بندند. 
وی با اشاره به آیه ۲۴ سوره ابراهیم گفت: باید شجره طیبه‌ای که براثر خون شهدا ایجاد شده، هرروز بارورتر شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر ما می‌خواهیم راه و نام شهدا زنده بماند، باید اهداف شهدا در جامعه پیاده شود و تداوم راه شهدا در جامعه اتفاق بیافتد، تاکید کرد: این ممکن نیست مگر اینکه همان گفتمانی که شهدا جانشان را فدای آن تغییر، کردند به آن ایمان داشته باشیم و به آن عمل کنیم.
وی عنوان کرد: تاریخ گواهی خواهد داد که در یک مقطع، در جامعه‌ای به نام ایران اسلامی انسان‌هایی برای اعتلای دین خدا قیام کردند و توانستند بشریت را نجات دهند.
وی اضافه کرد: امروزه اگر می‌خواهیم به سیره مجاهدان فی سبیل الله در هشت سال دفاع مقدس عمل کنیم باید بدانیم که کارگزاران و مسئولین نظام باید همواره در این مسیر حرکت کنند و خود را موظف بدانند در این مسیر بمانند، ما اگر غیر از این فکر بکنیم و عمل بکنیم خطا کرده‌ایم. 
خرم با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند ما را از مسیر و مکتب شهدا دور کنند، خاطرنشان کرد: در پرتو راه شهدا می‌شود فضائل و رذائل را از هم تشخیص داد. 
وی افزود: روز پیروزی یک مسئول، روزی است که احساس کند در این ۲۴ ساعت و یا هفته‌ای که پشت سر گذاشته، نسبت به راه و آرمان‌های شهدا عمل کرده که اگر اینگونه باشد در جامعه اسلامی مشکلات زیادی حل می‌شود. 
وی در خاتمه گفت: نظام جمهوری اسلامی در پرتو خون این شهدا امروزه طرفداران ثابت قدم بیشماری در دنیا دارد که آماده هستند برای حفظ انقلاب اسلامی از همه هستی خود بگذرند.
انتهای پیام/
کارمندان با خدمت بیشتر به مردم به وصیت شهدا عمل کنند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار