مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور؛

اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی نیازمند تسهیل‌گری است

1398/10/01 - 10:45 - کد خبر: 9981 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی آماده و مصوب شده و اجرایی شدن آن نیازمند تسهیل‌گری است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامرضا مجیدی امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان طارم افزود: تسهیل‌گران اعم از کارشناسان استانی، شهرستانی و محلی نقش مهمی در اجرای آن خواهد داشت.
وی با بیان اینکه طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی به صورت نمونه کشوری در استان زنجان و شهرستان طارم اجرا خواهد شد افزود: این طرح، منسجم و همه جانبه است و تمامی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در آن پیش بینی شده است تا از جزیره ای عمل کردن اداره ها و نهادها جلوگیری شود.
مجیدی توانمندسازی و آموزش را مهمترین گام در این طرح عنوان کرده و افزود: آموزش در این طرح به صورت اجرایی و عملی خواهد بود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی طرح های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه این طرح به دنبال جهت دهی به اعتبارات دولتی و ظرفیت های منطقه ای در قالب یک چارچوب هماهنگ و یکپارچه است، تصریح کرد: مسؤولان اعتبارات این حوزه را با طرح بیان شده جهت دهی و همسو کنند و تسهیلگران در این خصوص همراهی‌های لازم را داشته باشند.
مجیدی تصریح کرد: چگونگی توزیع خدمات، فراهم آوردن شبکه دسترسی راه‌ها، جلوگیری از اقدامات پراکنده سازمان‌ها در زمینه عمران روستایی و ساماندهی این فعالیت‌ها در طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی تعریف شده است.  
طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی از سال ۹۳ در بنیاد مسکن آغاز شده است که در سطح تقسیمات سیاسی "بخش" تهیه می‌شود.
فرماندار شهرستان طارم نیز گفت: شهرستان طارم اقتصادی پویا و مردمی توانمند و مشارکت پذیر دارد و باید راه را برای این مشارکت‌ها هموارتر کنیم.
ستار صفری با بیان اینکه با تزریق اعتبارات به دهیاری ها در دولت تدبیر و امید شاهد توسعه روستاها هستیم گفت: اقدامات کم نظیری توسط دهیاری ها در این دولت انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به اقتصاد روستایی نیز توجه ویژه ای داشته است افزود: از محل صندوق توسعه ملی طی سه مرحله ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در سطح روستاها پرداخت شده است.
صفری با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی روستایی در شهرستان طارم با اولویت راه اندازی واحدهای فرآوری، طرح های گردشگری و صنایع دستی به متقاضیان سرمایه گذاری پرداخت شده است اظهار امیدواری کرد، این سرمایه گذاری ها به تقویت اقتصاد روستاها و پایدار کردن جمعیت در مناطق روستایی بینجامد.
فرماندار طارم در ادامه با بیان اینکه طرح منظومه توسعه پایدار روستایی به صورت آزمایشی در شهرستان طارم اجرا خواهد شد گفت: این طرح ردیف اعتباری خاصی ندارد بلکه اولویت های دستگاه‌ها باید با این طرح هماهنگ شود.
این مسؤول توانمند سازی و ظرفیت سازی را دو امر مهم در این طرح برشمرد و اظهار داشت: شهرستان طارم دارای اقتصادی پویا، کشاورزانی توانمند، رکورد دار در تولید برخی محصولات و مردمی مشارکت جو است که با کمترین اعتبارات دولتی، خروجی مطلوبی از اجرای طرح ها حاصل می شود.
صفری با بیان اینکه این طرح توسط کارشناسان و متخصصان کشوری و استانی حمایت و پشتیبانی می شود تصریح کرد: باید به خروجی طرح باور داشته و راه را برای مشارکت مردم هموار کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان طارم در ۵.۱۶ درصد از اراضی قابل کشت شهرستان تولید می شود گفت: مواد اولیه به اندازه کافی در شهرستان تولید می شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد و باید همه کمک کنند تا برای محصولات تولیدی کشاورزان ارزش افزوده ایجاد شود.
انتهای پیام/
اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی نیازمند تسهیل‌گری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار