خبر/

استاندار آذربایجان شرقی بر فعال شدن کانون‌های علمی در دانشگاه ها تاکید کرد

1402/06/27 - 12:28 - کد خبر: 99804 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود در مسیر فعال کردن هرچه بیشتر کانون‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی گام بردارند.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز دوشنبه در نشست روسای مراکز دانشگاهی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رؤسای دانشگاه‌های استان در عین اهمیت دادن به بحث‌های فیزیکی باید به تقویت هرچه بیشتر روحیه دانشجویان از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه کنند.
وی بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نشست های تحلیلی و تبیینی و پاسخ به شبهات دانشجویان باید در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید قرار گیرد.
خرّم خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط موثر با دانشجویان و برطرف کردن نیازهای آنان به شکوفایی بیشتر دانشگاه‌های استان می‌انجامد.
وی تاکید کرد: باید فضایی در دانشگاه فراهم کنیم که خواب دشمن برای دست کشیدن دانشجو از رسالت علمی و حضور در کلاس درس تعبیر نشود.
استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت تلاش مراکز دانشگاهی برای سوق دادن فعالیت‌هایشان به سمت مسائل فرهنگی علمی و برنامه‌های اوقات فراغت تاکید کرد و افزود: مدیریت‌های علمی دانشگاهی دارای چارچوب مشخصی بوده و مشکلات و مسائل دانشگاه‌ها نیز در همین چارچوب قابل حل است.
وی اضافه کرد: باید برنامه و ساختار مشخص و کارآمدی برای تحقق این مهم در مراکز دانشگاهی استان وجود داشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: هر گونه خلاء و کمبود در این زمینه می‌تواند به بروز نابسامانی در مسیر استفاده از ظرفیت و استعداد دانشجویان و فضای دانشگاهی و امکانات آن منجر شود.
در این نشست تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، اقدامات انجام شده برای آماده سازی مراکز دانشگاهی استان جهت استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید را تشریح کردند.
انتهای پیام/
استاندار آذربایجان شرقی بر فعال شدن کانون‌های علمی در دانشگاه ها تاکید کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار