گزارش اختصاصی نصر از استانبول ترکیه|

شصت و نهمین آی مد استانبول در ایستگاه پایانی

1402/06/26 - 19:36 - کد خبر: 99780 نسخه چاپی

نصر: شصت و نهمین دوره نمايشگاه بين المللي مد و کفش ترکیه (آی مد) در شهر استانبول با شرکت بیش از ۴۰۰ برند خارجی از کشورهای مختلف جهان و شرکت های ترکیه ای و 14 برند از کشورمان ایران 15 الی 18 شهریور ماه امسال بعد از چهار روز به کار خود پایان داد و برندهای شرکت کننده دست پر از این نمایشگاه به ایران برگشتند.

به گزارش نصر، در این نمايشگاه که برای دومین بار از تبریز 11 برند در قالب پاویون صنعت کفش تبریز و یک برند از تهران، یک برند از اصفهان و یک برند هم از منطقه آزاد تجاری ارس به عنوان غرفه دار شرکت کرده بودند؛ در این چهار روز در کنار بزرگان صنعت کفش دنیا، تولیدات و محصولات خودشان را توانستند عرضه و با آنها رقابت کنند که الحمدالله با استقبال بسیار خوب تجار خارجی از سراسر دنیا روبرو شد. 
براساس این گزارش؛ این دوره نمایشگاه آی مد استانبول نسبت به دوره قبل افزایش تعداد غرفه ها داشت و برندهای معتبر از کشورهای مختلف جهان حضور یافته بودند که از تبریز برندهای مطرح همچون کفش آقانژاد، کفش همگام، کفش معراج طب، کفش مادو، کفش ماکسیم، کفش ریتکس، کفش قربانی وفا، کفش استار، کفش توگوطب، کفش سی سی و شرکت آناک چرم حضور داشتند و در این مدت به ارائه توانمندیهای خود و صنعت کفش تبریز پرداخته و نشان دادند که صنعت کفش تبریز حرفی برای گفتن در بازارهای جهانی دارد.
 

این گزارش می افزاید؛ در این دوره نیز همانند دوره قبل اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش استان آذربایجان شرقی مجری و هماهنگ کننده حضور برندهای تبریزی بود و یک غرفه نیز از سوی ستاد اجرایی نمايشگاه آی مد به اتحاديه و پایگاه خبری و تحلیلی کفش نیوز به صورت رایگان جهت معرفی بیشتر صنعت کفش تبریز واگذار شده بود.
در ادامه این گزارش آمده است؛ برگزاری جلسه با مسئولان برگزاری نمایشگاه آیسف جهت حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه، برگزاری جلسه با مسئولان دانشگاه تاسو جهت برگزاری دوره های آموزشی مدل سازی و طراحی اعضای اتحادیه، برگزاری نشست های تخصصی با اساتید کفش ترکیه در حاشیه نمایشگاه، بازدید رایزن فرهنگی ایران در ترکیه از غرفه ها و همچنین بازدید مسئولان برگزاری نمایشگاه و رئیس اتحادیه کفش استانبول از غرفه ها از برنامه های جانبی نمایشگاه بود.

هدف از حضور در نمایشگاه آی مد
علیرضا جباریان فام رئیس اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش استان آذربایجان شرقی در گفتگویی کوتاهی گفت: با حمایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی،  شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجان شرقی و به ویژه اتاق بازرگانی تبریز و با هدف توسعه صادرات و معرفی محصولات داخلی و کسب بازارهای جهانی در این این نمایشگاه برای دومین بار شرکت کردیم.
وی افزود: در یک بررسی کارشناسانه  مشخص شد که حضورمان برای داشتن تجربه و شناخت بازار بسیار خوب بود و الحمدالله با برخی مسائل و مشکلات صادرات مطلع شدیم که قطع یقین در رونق تولید و توسعه صادراتی مهم خواهد بود.
جباریان فام در خاتمه گفت: الحمدالله استقبال خوبی از سوی تجار خارجی از غرفه های تبریزی صورت گرفت و مذاکراتی خوبی شد که قطع یقین در روزهای آتی منجر قرارداد و فروش خواهد شد و امیدوارم با تداوم این چنین نمایشگاهها شاهد معرفی بیشتر برند کفش تبریز باشیم.

تداوم حضور در نمایشگاههای خارجی برای نشان دادن توانمندی های صنعت ایران
مهدی آقانژاد رئیس انجمن کفش تبریز هم با ابراز خرسندی از حضور برندهای کفش تبریز در این نمایشگاه برای کسب بازارهای خارجی گفت: این برنامه خوب با همکاری اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش استان آذربایجان شرقی و انجمن کفش تبریز برگزار شد که در معرفی توانمندی‌های صنعتگران استان آذربایجان شرقی بسیار موثر بود و در این چهار روز مراودات تجاری و اقتصادي خوبی صورت گرفت و دوستان توليدکننده حاضر در نمايشگاه با تجار بسیاری از سراسر کشورهای جهان آشنا شدند.
وی با اشاره به اینکه، صنعت کفش ایران می تواند با تداوم حضور در نمایشگاههای خارجی توانمندیهای خود را نشان دهد، افزود: از مسئولان کشورمان استدعا داریم با حمایتهای خود موجب حضور برندهای کفش ایران نه تنها در نمایشگاه آی مد ترکیه بلکه سایر نمایشگاههای تخصصی چرم و کفش شوند تا شاهد کسب بازارهای جهانی باشیم.
شایان ذکر است؛ اتحاديه توليدکنندگان و صادر‌کنندگان کفش استان آذربایجان شرقی و انجمن کفش تبریز با هدفگذاری توسعه صادرات و یافتن بازارهای جهانی حضور در نمایشگاه‌های خارجی را در برنامه کاری خود قرار داده اند که با حمایت بیشتر مسئولان و متولیان امر قطع یقین شاهد شروع صادرات در آینده نزدیک خواهیم بود.

گزارش از عین اله حسین زاده
انتهای پیام/
شصت و نهمین آی مد استانبول در ایستگاه پایانی نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ارش خادم   8 ماه پیش  

به امید جهانی شدن کفش تبریز
پژوهشیار