رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان؛

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی تشدید می‌ شود

1402/06/26 - 19:24 - کد خبر: 99779 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: با ادامه شرایط ناپایدار جوی، فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه در این استان تشدید می‌شود.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه در نیمه شمالی و شرقی استان و منطقه ارسباران بیشتر بوده و موجب بارش باران گاهی به صورت رگبار همراه با غرش آذرخش می‌شود.
وی با بیان اینکه این وضعیت تا عصر سه شنبه در استان تداوم می‌یابد، اظهار کرد: با تقویت سامانه بارشی و تشدید بارش‌های رگباری، آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ در نواحی مستعد و طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک و شکستن سرشاخه‌های درختان وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.
امیدفر، خواستار عدم اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های زهکشی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوه نوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های احتمالی شد.
انتهای پیام/
فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی تشدید می‌ شود خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار