مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان:

صادرات از آذربایجان شرقی به روسیه ۲.۶ برابر افزایش یافته است

1402/06/25 - 12:34 - کد خبر: 99720 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی به کشور روسیه از استان، اعلام کرد: امسال ۱۶ میلیون دلار کالا از این استان به کشور روسیه صادر شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۶۶ درصد (۲.۶۶ برابر) افزایش داشته است.

به گزارش نصر، محمد جعفر عظمایی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این در حالی است که صادرات کل کشور به روسیه ۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی گفت: عمده کالاهایی که از آذربایجان شرقی به روسیه صادر شده شامل پسته، پلی اتیلن، پلی استایرن، شیشه، کشمش و رب است.

صادرات محصولات غلاتی، شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به ۴۹ کشور
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین گفت: هدف گذاری صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه همچنان در دستور کار قرار دارد بر این اساس استان در پنج ماهه امسال با صادرات انواع شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات به ارزش ۳۴ میلیون دلار رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: این میزان صادرات ۲۵ درصد صادرات کل کشور را شامل می‌شود و به ۴۹ مقصد خارجی صادر شده است.
عظمایی گفت: عراق، افغانستان، پاکستان و آذربایجان به ترتیب کشورهای مقصد صادراتی شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی در بازه زمانی یادشده است.
مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین تعداد واحدهای تولیدکننده شیرینی و شکلات در استان آذربایجان شرقی را افزون بر ۱۵۰ واحد تولیدی اعلام کرد.

نیمی از صادرات غیر نفتی کشور به ارمنستان مربوط به آذربایجان شرقی است
دبیرکارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی همچنین گفت: امسال ۷۸ میلیون میلیون دلار کالا از استان به ارمنستان صادر شده است که این میزان نیمی از صادرات کل کشور است.
عظمایی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی شامل قیر، میله‌های آهنی، سیمان سفید، خوراک آماده ماهی، سولفور سدیم، تخته از خرده ریزه، رب، هندوانه و سیمان کلینگر است.
به گزارش ایرنا، ۵۶۰ متهای پیام/لیون دلار کالا از طریق گمرکات آذربایجان شرقی به ۹۰ کشور جهان در پنج ماهه امسال صادر شده است.
ان
صادرات از آذربایجان شرقی به روسیه ۲.۶ برابر افزایش یافته است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار