خطیب جمعه تبریز:

امریکا درصدد بحران سازی در ایران است

1402/06/24 - 14:45 - کد خبر: 99696 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حمله نظامی به ایران دیگر گزینه روی میز امریکا نیست، گفت: استگبار جهانی روی به بحران سازی در کشورمان آورده است تا به اهداف و آرمان های انقلاب لطمه بزند.

بهگزارش نصر، حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امریکا و ازنابش برای کشور توطئه دارند، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی میلیون ها دلار هزینه کرده است تا آقایی خود را بر جهان تحمیل کند و خیلی از کشورها را با خود همراه کرده است اما جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر امریکا را رهبری می کند و هر روز قوی تر می شود .
وی با بیان اینکه تمام مستضعفان جهان چشم به این انقلاب و این مقاومت دارند، اظهار کرد: حمله نظامی زمانی یکی از گزینه های امریکا بود اما اکنون گزینه جنگ را کنار گذاشته اند چون می دانند اگر جسارتی کنند تمام پایگاه هایشان در منطقه از بین می رود .
وی اظهار کرد: عقب نشینی امریکا در مورد جنگ نظامی تا جایی است که وزیر دفاع امریکا هم طرح پیشنهاد حمله به ایران در زمان ریاست جمهوری ترامپ را منکر شده است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه شیوه بحران سازی امریکا، سست کردن اعتقادات مردم و اختلاف اندازی قومی، مذهبی و جنسیتی است، متذکر شد: اقوام ایرانی صدها سال است برادرانه و با وحدت کنار هم زندگی می کند و توطئه دشمن در این زمینه تا کنون بی اثر بوده و باز هم بی نتیجه خواهد بود .
وی تلاش امریکا برای اختلاف افکنی مذهبی و جدایی شیعه و سنی را هم بی فایده دانست و گفت: شیعه و سنی پیروان حضرت محمد مصطفی (ص) هستند و در جای جای کشور با محبت کنار هم زندگی می کنند.
حجت السالام مطهری اصل در خصوص راهبرد سوم امریکا برای بحران سازی در کشورمان از طریق اختلاف جنسیتی هم گفت: دشمن در حالی شعار « زن ، زندگی ؛ آزادی » را مطرح کرد که زنان ما می دانند اسلام جایگاه ویژه ای برای زن در جامعه و خانواده قائل است و انقلاب اسلامی هم موجب ارتقای نقش زن در جامعه شده است .
وی با بیان اینکه اسلام به زن عزت و احترام داده است و از هرزگی بازداشته است، گفت: این در حالی است که غرب به دنبال هرزه کردن زنان است و زن را خوار و ذلیل می خواهد .
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ای عده ای از سیاسیون و روشنفکرنماها هم در داخل کشور با ساز امریکا همراهی می کنند و هیزم به آتش دشمن می ریزند.
امام جمعه با اشاره به فرارسیدن ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی گفت: هر گونه هنری و ادبی که در راستای حق و حقیقیت باشد مورد تائید اسلام است و درصورتی که فاقد این ممیزه باشد باطل است .
وی با بیان اینکه استاد شهریار متعهد و متعصب به تشیع، ولایت و وطن بود و شعرهای دلنشینی دارد. اشعاری از وی در رثای امام حسین (ع) قرائت کرد.
انتهای پیام/ 
 امریکا درصدد بحران سازی در ایران است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار