امیدفر خبر داد:

تداوم بارش‌های رگباری و کاهش دما در آذربایجان‌ شرقی

1402/06/23 - 14:53 - کد خبر: 99674 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار جوی، طی امروز رگبار باران و کاهش نسبی دما در سطح استان به ویژه منطقه ارسباران ادامه می یابد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی همچنان در نواحی شمالی و شرقی استان فعال بوده و موجب ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و بروز پدیده مه می‌شود.
وی اظهار داشت: در چنین وضعیتی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد شهری وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها ضروری است.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این وضعیت جوی تا روز جمعه در استان حاکم می‌شود، گفت: از روز جمعه با عبور سامانه بارشی از منطقه، جوی به نسبت پایدار در استان برقرار می‌شود.
امیدفر، ادامه داد: از روز یکشنبه هفته آینده با نفوذ سامانه بارشی جدید به جو استان، شاهد رگبار باران، وزش باد گاهی به نسبت شدید و غرش آذرخش خواهیم شد و این وضعیت به ویژه در نواحی شمالی و شرقی و منطقه ارسباران تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
همچنین خواستار پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، محکم کردن سازه‌های سبک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.
انتهای پیام/
تداوم بارش‌های رگباری و کاهش دما در آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار