محمدی خبر داد:

دستگیری کلاهبرداران حرفه ای ۱۱۰ میلیارد ریالی ثبت سفارش خودرو در تبریز

1402/06/23 - 11:39 - کد خبر: 99667 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲ کلاهبردار حرفه ای ۱۱۰ میلیارد ریالی که با عنوان ثبت سفارش خودرو در تبریز اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش نصر، سردار «علی محمدی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال وصول شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی با عنوان ثبت سفارش خودرو، به لحاظ حساسیت بزه ارتکابی، رسیدگی به موضوع و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران با بررسی‌های علمی و فنی در این زمینه ۲ کلاهبردار را شناسایی و آنها را دستگیر کرده و به مقر پلیس انتقال دادند، اظهار کرد: متهمان در بازجویی‌های علمی پلیس به فریب شاکی با شیوه ثبت سفارش خودرو اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شاکی در سه مرحله مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال به حساب کلاهبردان انتقال داده بود، گفت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
سردار محمدی، همچنین با اشاره به دستگیری سارق حرفه ای محتویات و لوازم داخل خودرو با ۲۰ فقره سرقت در شهرستان مراغه، ادامه داد: به دنبال چند فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو در سطح این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی یادآور شد: ماموران با بررسی های علمی و فنی پلیسی، یک سارق حرفه ای و سابقه دار را در مخفیگاه خود دستگیر و ضمن کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی، سارق را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: متهم در بازجویی های فنی به ۲۰ فقره سرقت محتویات و لوازم داخل خودرو در مراغه اعتراف کرد که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
سردار محمدی، از مردم خواست به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارائه می شود توجه داشته باشند و خودرو و موتورسیکلت خود را در مکان مطمئن پارک و برای پیشگیری از سرقت، خودرو خود را به تجهیزات ایمنی لازم از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند.
وی همچنین به شهروندان توصیه کرد، از گذاشتن هرگونه وسایل قیمتی از قبیل تلفن همراه، اسناد و مدارک، شناسنامه و وجه نقد بر روی صندلی خودرو خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰و تقدیر و پیشنهادات خود را به شماره تلفن ۱۹۷ گزارش کنند.
انتهای پیام/
دستگیری کلاهبرداران حرفه ای ۱۱۰ میلیارد ریالی ثبت سفارش خودرو در تبریز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار