مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

اصحاب فرهنگ و هنر، پای کار انقلاب هستند

1402/06/22 - 19:09 - کد خبر: 99660 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر همصدا و همگام با آرمانهای شهدا و پای کار انقلاب هستند.

به گزارش نصر، "سیدمحمدحسین بلاغی" روز چهارشنبه در اجلاسیه شهدای هنر و رسانه با اشاره به بخشی از بیانات امام خمینی(ره) در رابطه با هنر که به "منشور هنر انقلاب "معروف است گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در سی ام شهریور ماه سال ۱۳۶۷ و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در پیامی خطاب به هنرمندان و خانواده شهدا به تجلیل از هنر و هنرمندان متعهد پرداختند که باید به عنوان منشور هنر انقلاب بارها و بارها بازخوانی شود.
وی افزود: در متن پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی آمده است: خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه ‏های عشق و شهادت و شرف و عزت سرمایه زوال ناپذیر آن گونه هنری است که باید به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی، همیشه مشام جان زیبا پسندِ طالبانِ جمال حق را معطر کند.
وی با بیان اینکه تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی (ص) باشد، گفت: هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون ‏آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی ‏درد و در یک کلمه «اسلام امریکایی» باشد.
بلاغی ادامه داد: به واقع هنرمندان ما در چبهه های دفاع مقدس اینگونه بودند و نقش هنر در دوران دفاع مقدس روشن و آشکار است.
وی حاطرنشان کرد: رزمندگان ما هنرمندانه از جان و مال خود گذشتند و با شهادت آرمان های خود را ماندگار کردند.
وی ادامه داد: هنرمندانی که برای عزت اسلام و سعادت مردم، خلق اثر کنند هنرشان ماندگار خواهد شد.
وی با اشاره به حضور اهالی فرهنگ و هنر در صحنه و همراهی با آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمع عمده ای از جریان هنر و هنرمندان در مسیر انقلاب گام برمی دارند و به رغم تله های دشمنان، همصدا و همگام با آرمانهای شهدا و پای کار انقلاب هستند.
اجلاسیه شهدای هنر و رسانه از سلسله برنامه های " کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی" با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان بسیج هنرمندان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیمای مرکز استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری استان، سپاه عاشورا، سازمان بسیج رسانه و بسیج صدا و سیما برگزار شد.
انتهای پیام/
اصحاب فرهنگ و هنر، پای کار انقلاب هستند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار