نصیربیگی در گفتگو با «نصر» تشریح کرد؛

برنامه های بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب در تبریز

1402/06/22 - 18:27 - کد خبر: 99655 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برنامه های گرامیداشت 27 شهریور روز ملی شعر و ادب فارسی و سالروز گرامیداشت استاد شهریار را تشریح کرد.

به گزارش نصر، امیر نصیربیگی با اشاره به فرا رسیدن 27 شهریور، روز ملی شعر و ادب فارسی به برنامه های سالروز بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب اشاره کرد و افزود: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز برای برگزاری 12 عنوان برنامه گرامیداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی برنامه ریزی کرده است که برنامه اصلی این روز با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن پتروشیمی تبریز بو با حضور میهمانانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین همایش پاسداشت آثار استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب طی همایشی توسط شهرداری منطقه دو تبریز در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن برگزار خواهد شد.
نصیربیگی ادامه داد: اجرای نمایش های محیطی و فضای باز با موضوع استاد شهریار و آئین های این حوزه توسط شهرداری منطقه دو برنامه ریزی شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: محافل شعرخوانی اشعار استاد شهریار در فرهنگسرای فرشته برگزار خواهد شد. همچنین مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع حیدربابایه سلام در همین راستا برگزار می شود.
نصیربیگی افزود: نشست های ادبی با موضوع استاد شهریار در فرهنگسراهای آنا، فرشته و شهید بهشتی نیز برنامه ریزی شده و با حضور شاعران و فعالان فرهنگی و نیز علاقمندان به حوزه شعر و ادبیات برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه خوشنویسی با موضوع اشعار استاد شهریار یکی دیگر از برنامه های مهم سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز است که همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی در تبریز برگزار می شود و آثار تولید شده در این کارگاه برای زیباسازی فضاها و ساختمان های عمومی شهر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
این مدیر مسئول فرهنگی شهرداری کلانشهر تبریز در ادامه اظهار کرد: آئین گرامیداشت دیگری توسط شهرداری منطقه یک در پارک حیدربابا بمناسبت سالروز بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب برگزار خواهد شد.
نصیربیگی در پایان گفت: یکی از بزرگترین افتخارات ما خدمتگزاری در خانه موزه استاد شهریار است که مناسبت سالروز بزرگداشت این استاد سخن، طی این روزها که خانه استاد شهریار بیشتر میزبان علاقمندان خواهد بود، به طوری ویژه در خدمت بازدیدکنندگان از خانه موزه استاد شهریار خواهیم بود.
انتهای پیام/
برنامه های بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب در تبریز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار