مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:

اشغال ۹۵ درصدی مراکز اقامتی در آذربایجان شرقی

1402/06/22 - 15:08 - کد خبر: 99642 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اشغال ۹۵ درصدی هتل ها و اماکن اقامتی این استان خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در گفت و گویی، این میزان اشغال ظرفیت هتل ها در استان و به خصوص شهر تبریز را در مقایسه با سال های گذشته بی مانند خواند و افزود: امسال تاکنون افزون بر ۴۵۰ هزار گردشگر از دورترین نقاط کشور به این استان وارد شده و حداقل برای یک شب اقامت کرده اند.
وی تعداد ورودی گردشگران به آذربایجان شرقی در مدت مشابه سال قبل را ۲۱۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: از نظر تعداد گردشگران ورودی و اقامت کرده در استان شاهد رشد بالای ۸۰ درصدی در سالجاری هستیم که این آمار منطبق بر برنامه های پیش بینی شده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
حمزه زاده با تاکید بر اینکه ظرفیت های بی بدیل آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری باید به صورت حرفه ای و جامع برای مردم کشور و خارج از کشور معرفی و شناسانده شود، یادآور شد: به علت انجام اقدامات تبلیغی و رسانه ای در سال های گذشته شاهد رشد حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه هستیم و این روند باید با قدرت و انسجام بیشتری تداوم یابد.
وی آمارهای ارایه شده از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره جضور گردشگران را منطبق بر استانداردهای رایج دانست و یادآور شد: این آمارها شامل گردشگرانی می شود که به مدت حداقل یک شب در شهرها و مناطق مختلف استان اقامت کرده اند.
حمزه زاده ادامه داد: در آمارهای ارایه شده توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به هیچ عنوان تردد خودروها در جاده های مواصلاتی لحاظ نشده و نمی شود.
وی تنوع اماکن گردشگری و برخورداری از چهار هزار اثر و بنای تاریخی که تاکنون دو هزار و ۲۶ مورد از آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است را مزیت و ظرفیت بسیار بزرگ و مهم برای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی دانست که بهره مندی از این مزیت ها می تواند منجر به توسعه گردشگری آذربایجان شرقی شود.
حمزه زاده وجود خانه های تاریخی و قدیمی و تبدیل تعدادی از آنها به هتل بوتیک را یکی جاذبه های مهم و اثرگذار توسعه صنعت گردشگری در کلانشهر تبریز دانست و یادآور شد: هر چند در این زمینه گام های اولیه برداشته شده است و تعداد قلیلی از خانه های قدیمی مثل خانه سرخه ای تبدیل به هتل بوتیک شده است که قصد داریم روند موجود را تسریع و افزایش دهیم.
وی از استقبال سرمایه گذاران برای واگذاری خانه های قدیمی به منظور تبدیل به هتل بوتیک در تبریز خبر داد و گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهایت همکاری و مساعدت های لازم را برای واگذاری خانه های قدیمی انجام می دهد.
حمزه زاده با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تعداد ۲۲۷ فقره مجوز سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی صادر شده است، اظهار کرد: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این تعداد طرح ۱۹۰ هزار میلیارد ریال بوده و اشتغال زایی آن نیز ۱۰ هزار نفر تعریف شده است.
انتهای پیام/
اشغال ۹۵ درصدی مراکز اقامتی در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار