رئیس اداره ورزش و جوانان اشنویه؛

اشنویه‌ قهرمان مسابقات مچ اندازی آذربایجان‌غربی شد

1398/09/30 - 17:26 - کد خبر: 9963 نسخه چاپی

نصر: مچ اندازان اشنویه توانستند از بین شرکت کنندگان ۱۰ شهرستان، مقام نخست رقابت‌های مچ‌اندازی قهرمانی آذربایجان‌غربی را کسب کردند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رئیس اداره ورزش و جوانان اشنویه امروز در این خصوص به خبرنگار گفت: مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی استان با حضور شرکت‌کنندگانی از ۱۰ شهرستان آذربایجان‌غربی و یک تیم مهمان در شهر نالوس اشنویه برگزار شد.
رحیم تیموری افزود: در این مسابقات تیم‌هایی از شهرستان‌های ارومیه، بانه(مهمان)، سردشت، پیرانشهر، نقده، محمدیار، میاندوآب، شاهین‌دژ، ماکو، شوط و مهاباد حضور داشتند که به مدت یک روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: در این مسابقه‌ها ۱۰۰ مچ‌انداز در دو بخش راست دست و چپ دست در رده‌های بزرگسالان، جوانان و امید حضور داشتند که در نهایت در بخش تیمی تیم اشنویه با اقتدار در سکوی نخست ایستاد.
وی افزود: اشنویه در این رقابت‌ها موفق به کسب ۲۴ مدال طلا، هفت مدال نقره و دو مدال برنز در بخش راست دست و چپ دست شد.
تیموری اضافه کرد: در رده جوانان در راست دست، اشنویه، سردشت و پیرانشهر و در جوانان چپ دست، اشنویه، سردشت و مهاباد به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی گفت: در رده امید راست دست، اشنویه قهرمان شدو تیم‌های شاهین‌دژ و بانه دوم و سوم شدند و در امید چپ دست، شاهین‌دژ، اشنویه و نقده به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم رسیدند. 
رییس اداره ورزش و جوانان اشنویه افزود: در رده بزرگسالان نیز در راست دست، اشنویه قهرمان شد و نقده و ماکو به ترتیب دوم و سوم شدند و در چپ دست، اشنویه، میاندوآب و محمدیار عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
رشته مچ‌اندازی از سال ١٣٨٥ وارد ایران شد و کمیته این رشته در زیرمجموعه فدراسیون پرورش اندام قرار گرفت.
مچ‌اندازی یا کشتی بازو ورزشی است که با دو شرکت‌کننده برگزار می‌شود که هر ورزشکار دست خود را بر روی سطحی قرار داده و آن را از آرنج خم کرده به صورتی که فقط آرنج بر روی سطح باشد، و سپس کف دست را به دست حریف قلاب می‌کند؛ در این رشته ورزشی هدف، خواباندن دست حریف بر روی سطح است به ترتیبی که دست برنده بر روی دست بازنده سوار باشد.
انتهای پیام/
اشنویه‌ قهرمان مسابقات مچ اندازی آذربایجان‌غربی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار