مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی عنوان کرد:

آب ۸۸ روستای ورزقان پایدار می‌شود

1402/06/21 - 22:19 - کد خبر: 99603 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری کامل طرح آبرسانی مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان، اهالی ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

به گزارش نصر، محمد خانی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم دیدگاه دولت نسبت به بحث محیط زیست و آب متفاوت بوده و باعث شده پروژه‌های آبرسانی شتاب بیشتری یابند و پیشرفت خوبی داشته باشند، افزود: مرحله دوم طرح آبرسانی مجتمع ستارخان ورزقان که در قاب طرح جهاد آبرسانی اجرا می‌شود اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار کرد: این مجتمع شامل تصفیه خانه با ظرفیت یکصد لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول ۱۶۵کیلومتر و ۳۴ باب مخزن با ظرفیت پنج هزار و 900 مترمکعب و هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۱ لیتر بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه خانه این مجتمع قابل افزایش تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه بوده و برای تامین آب آشامیدنی ۲۵ سال آینده مناطق یاد شده طراحی شده است.
وی ادامه داد: کارهای ساختمانی این تصفیه خانه در یک ماه به اتمام می‌رسد و تجهیزات الکترومیکانیکال آن که بیشتر تولید داخلی است در صورت تامین اعتبار تا ۹ آینده خریداری و نصب می شود.
مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی هزینه این طرح آبرسانی را ۲۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۶۹ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده است.
وی ادامه داد: منبع اصلی تامین آب این طرح آبرسانی از سد حاجیلار چای است، که برای آب آشامیدنی شهرها و روستاهای اطراف مجتمع مس سونگون یکصد لیتر بر ثانیه با دستور وزارت نیرو تخصیص یافته است .
مرحله اول طرح جهاد آبرسانی در آذربایجان شرقی شامل سه مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، آلمالو در شهرستان هشترود و فاز دو ستارخان شهرستان ورزقان شامل ساخت تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه است.
با اتمام مرحله اول این طرح، ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار می شوند و در ادامه و با اجرای مرحله دوم ۲۳۳ روستای دیگر از آب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.
فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با ۲۵۰ میلیارد تومان و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا و در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان در دست اجراست و پیشرفت آن بالاتر از متوسط کشوری است.
شهرستان ورزقان یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است. مرکز آن شهر ورزقان است. این شهر در فاصله ۷۰ کیلومتری تبریز۳۵ کیلومتری اهر، ۶۵ کیلومتری بخش خاروانا، ۱۳۵ کیلومتری جلفا و ۹۰ کیلومتری مرز یعنی پایانه مرزی نوردوز قرار گرفته است. این شهرستان از دو بخش مرکزی و بخش خاروانا تشکیل شده‌ و دارای ۱۶۳ روستا است.
انتهای پیام/
آب ۸۸ روستای ورزقان پایدار می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار