معاون ورزشی اداره کل ورزش‌وجوانان استان خبر داد:

تشکیل مجدد مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی با کمان آذربایجان‌شرقی

1402/06/21 - 20:19 - کد خبر: 99600 نسخه چاپی

نصر: معاون ورزشی اداره کل ورزش‌ و جوانان استان از برگزاری مجدد مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی با کمان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، روز گذشته انتخابات هیات تیراندازی با کمان آذربایجان‌شرقی به دلیل عدم رعایت بند سوم ماده نه آیین‌نامه اجرایی انتخابات هیئت استان‌ها بوده که قانون نصف به علاوه یک در برگزاری این انتخابات رعایت نشده بود، با اعلام دفتر امور مشترکین فدراسیون‌ها در وزارت ورزش‌وجوانان، ابطال شد.
جواد امان‌زاده در گفت‌وگویی در رابطه با این موضوع اظهار کرد: مجمع انتخابات این هیات در تیرماه با تائید دو کاندید توسط رئیس مجمع در تیرماه جاری برگزاری شد. در مرحله اول آرای دو نامزد برابر شد و در دور دوم کاظم قبادی با اختلاف یک رای به عنوان رئیس هیات انتخاب شد.
وی افزود: صورت جلسه این انتخابات باید توسط امور مشترک فدراسیون‌ها و امور مجامع وزارت ورزش تائید می‌شد که به دلیل یک ایراد آئین‌نامه‌ای در خصوص تعداد آرا، توسط دفتر امور مشترکین فدراسیون‌ها در وزارت ورزش‌وجوانان ابطال و به اداره ورزش‌وجوانان استان اعلام شد.
امان‌زاده ادامه داد: بر این اساس انتخابات هیات تیراندازی با کمان مجدداً برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام در فراخوان انتخاباتی در صورت تائید صلاحیت در این انتخابات حضور پیدا کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فردی که در انتخابات ابطال شده به عنوان نامزد منتخب شناخته شده بود امکان حضور مجدد در این مجمع را خواهد داشت یا خیر؟ متذکر شد: از لحاظ قانونی مانعی وجود ندارد.
معاون ورزشی اداره کل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سوال که این اتفاق به قصور کدام یک از افراد یا نهادها برمی‌گردد گفت: بر اساس ماده های ۲۹ و ۳۰ آئین نامه هیات‌های ورزشی، رعایت آئین‌نامه، به صورت مشترک بر عهده فدراسیون و اداره کل ورزش‌وجوانان است. اما رئیس مجمع با هماهنگی نائب رئیس مجمع نیز تصمیم گیرنده هستند. نظارت بر هر نوع خلا در انتخابات بر اساس ماده ۳۹، توسط دفتر مشترک فدراسیون ها و امور مجامع وزارت ورزش انجام می‌شود و معتقدم نباید به دنبال مقصر باشیم، چرا که ناظری به نام دفتر مشترک فدراسیون‌ها دارد و می‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند.
انتهای پیام/
تشکیل مجدد مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی با کمان آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار