مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

احیای ۱۸ واحد تولیدی راکد در آذربایجان‌شرقی

1402/06/21 - 12:36 - کد خبر: 99570 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از شناسایی و احیای ۱۸ واحد تولیدی راکد در پنج ماه نخست سالجاری در استان خبر داد و گفت: برخی از واحدهای تولیدی در طول مسیر فعالیت خود با عواملی مواجه می‌شوند که گاها تعطیلی آنها را در پی دارد.

به گزارش نصر، محمدجعفر عظمائی با اعلام این خبر گفت: اغلب واحدهای تولیدی به دلیل نبود سرمایه در گردش کافی، به حالت راکد و یا تعطیل تغییر وضعیت می‌دهند، تامین به موقع منابع مالی لازم از سوی بانک‌ها برای پیشگیری از رکود در واحد تولیدی بسیار حیاتی است.
وی ادامه داد: یکی از دلایل دیگر حرکت واحد تولیدی به سمت تعطیلی، منطبق نشدن محصولات تولیدی با محصولات مشابه خارجی است؛ یعنی به روز نشدن محصولات از نظر کیفیت و سایر موارد موجب شکست تولید می‌شود برای همین همیشه تاکید می‌کنیم واحدها در کنار خطوط تولید یک واحد تحقیق و توسعه داشته باشند.
وی گفت: تجهیز واحدهای تولیدی به بخش تحقیق و توسعه موجب می‌شود محصولات تولیدی به روز شوند و از لحاظ کیفیت و قیمت قابلیت رقابت با محصولات داخلی و خارجی را داشته باشند که در نهایت رعایت تمام این موارد باعث می‌شود تا یک واحد تولیدی بتواند فعالیت خود را ادامه دهد.
عظمائی اضافه کرد: به وجود آمدن مشکلات در بین شرکا نیز در تعطیلی واحدهای تولیدی نقش دارد که البته سهم این موارد کم است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که هر واحد راکدی که قابلیت فعالیت دوباره داشته باشد؛ احیا می‌شود، گفت: با احیای واحدهای راکد می‌توان از زیرساخت‌های موجود برای تولید سایر محصولات استفاده کرد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: درست است که وزارت صمت متولی بخش تولید است ولی دستگاه‌های زیادی در حوزه تولید دخالت دارند که به منظور ارتقای این بخش همیشه باید در کنار تولید باشند.
وی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را ابزاری مهم و اساسی برای رفع موانع واحدهای تولیدی دانست و گفت: تمام مشکلات بخش تولید معمولا در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد که اغلب مشکلات در این ستاد به نتیجه لازم می‌رسد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه‌ها به سمت رفع موانع بخش تولید بوده که در این زمینه اداره کل صمت نیز به صورت جدی پیگیر تمام مسائل تولید است.
به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی افزود: به تمام واحدهای تولیدی توصیه می‌کنیم تا بخش کوچکی از درآمد خود را به راه اندازی واحد تحقیق و توسعه اختصاص دهند چرا که به روز نگه داشتن فناوری‌های تولید توان رقابتی در بازارهای هدف را افزایش می‌دهد.
انتهای پیام/
احیای ۱۸ واحد تولیدی راکد در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار