خبر/

مهلت دو ماهه محیط زیست به شهرداری تبریز برای اجرای بازیافت پسماند

1402/06/21 - 10:24 - کد خبر: 99563 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ۲ ماه فرصت داد تا نسبت به اجرا و راه اندازی طرح بازیافت و تفکیک از مبدا اقدام کند.

به گزارش نصر، شهنام اشتری روز سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند آذربایجان شرقی، بر لزوم مدیریت پسماندهای دارویی در بیمارستان ها و کلینیک های استان تاکید و اظهار کرد: مدیریت درست و علمی پسماندهای شیمیایی و دارویی کپسوله و محفظه سازی شده بیمارستان های آذربایجان شرقی در تمام شهرستان ها باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.
وی یادآور شد: شهرستان هایی که طرح جامع مدیریت پسماند و طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی را ارایه و تصویب نکرده اند نیز باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تصویب طرح های مزبور اقدام کنند تا مسایل زیست محیطی مناطق مختلف استان به درستی مدیریت شود.
اشتری ادامه داد: به منظور افتتاح فاز اول مجتمع مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه آذربایجان شرقی باید پسماندهای شیمیایی و دارویی بیمارستان ها و مراکز درمانی که به روش محفظه سازی بی خطر و تثبیت شده اند به سلول ایزوله و لایه بندی شده مجتمع مدیریت پسماند ویژه استان (سایت آغدوز) منتقل شوند.
وی با تاکید بر مدیریت پسماندهای عفونی مطب ها، کلینیک ها و آزمایشگاه هایآذربایجان شرقی، گفت: علاوه بر شرکت های مجاز بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی، از ظرفیت بیمارستان های استان نیز برای مدیریت این گونه پسماندها باید استفاده شود.
اشتری یادآور شد: طرح تفکیک زباله از مبداء در مرحله نخست نیازمند همراهی دستگاه های مختلف اجرایی و سپس مشارکت عموم مردم از طریق فرهنگ سازی توسط رسانه ها است.
وی با بیان اینکه نظارت ها و الزامات رعایت این قانون در قالب کارگروه های گوناگون و برای دستگاه های اجرایی تاکید شده است، افزود: اما تحقق آن در سطح جامعه مستلزم فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های زیست محیطی آحاد مردم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه موضوع تفکیک زباله از مبداء در کارگروه های مختلف و در قالب مکاتبات استانی و شهرستانی از سوی این اداره کل انجام گرفته است، اظهار کرد: باید برای عملی سازی آنها زیرساخت های اجرایی و فرهنگی ایجاد شود.
انتهای پیام/
مهلت دو ماهه محیط زیست به شهرداری تبریز برای اجرای بازیافت پسماند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار