امام جمعه تبریز:

آیت الله مدنی عمر پربرکت خود را به تهذیب نفس گذراند

1402/06/21 - 08:00 - کد خبر: 99554 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دومین شهید محراب حضرت آیت الله سید اسدالله مدنی عمر پربرکت خودشان را به تهذیب نفس گذرانده و میفرمودند تا کسی زیر تسلط ظلمت و هوای نفسانی قرار دارد نمی‌تواند به خدا برسد. ️

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در تودیع و معارفه امام جمعه میانه، اظهار کرد: شهید مدنی الگوی عملی اخلاق و تجسم سیره نبوی برای ائمه جمعه بود وقتی به نماز می ایستاد از سر تا پا جذب جمال حق می‌شد و عاشقانه با محبوب خویش سخن می‌گفت چون از قیامت می‌گفت چنان می‌گریست که گویی تمام عظمت قیامت را به دیده می‌بیند. ️
وی ادامه داد: پیکر قطعه قطعه و غرقه به خون این شهید محراب در انقـلاب اسـلامـی ، پیوند این نهضت را ، با راه علـی علیه السلام در صدر اسلام می رساند و شاهد دیگری است که این اسوه زهد و تقوا و فضیلت و اخلاص ، در همه اوصاف به مولایش علی (ع) اقتدا کرده است ، حتی در نماز سرخ محراب شهادت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین شهید محراب آیت الله مدنی را نمونه بارز عالمی مجاهد و الگوی عملی اخلاق اسلامی و تجسم عینی پیرو سیره نبوی خواند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه صفای نفس، آرامش روح، اطمینان قلبی، خالی بودن از هواهای نفسانی و اطاعت محض از رهبر کبیر انقلاب از ویژگی‌های برجسته آیت الله شهید مدنی است، گفت: روشنگری‌های داهیانه این مجاهد نستوه در دوران پیروزی انقلاب و بعد از آن برای اجتناب از طاغوت درون و بیرون برای مردم تعیین کننده بود.
وی با بیان اینکه ائمه جمعه، پدر معنوی مردم هستند و متعلق به گروهی خاص نیستند، اظهار کرد: هر جریانی که داخل انقلاب، پایبند به اصول انقلاب و پیرو ولایت فقیه باشد، امام جمعه باید دست نوازش بر سر او بکشد.
امام جمعه تبریز خطاب به روحانیان گفت: اگر برای مردم دیدن علما و روحانیان، تداعیگر جلوه ای از پیامبر(ص)، دین، قرآن و اسلام باشد یعنی روحانیت کارش را درست انجام داده است.
در این مراسم حجت الاسلام سید سعید رشادی به عنوان امام جمعه جدید میانه معرفی و از زحمات هفت ساله حجت الاسلام عبدالله محمدی قدردانی شد.
انتهای پیام/
آیت الله مدنی عمر پربرکت خود را به تهذیب نفس گذراند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار