کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی؛

شاخص آلودگی هوای ارومیه به عدد 130 رسید/شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است

1398/09/30 - 16:40 - کد خبر: 9955 نسخه چاپی

نصر: کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت:هم‌اکنون شاخص کیفی هوا در ارومیه 130 را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، یاسر اشتاد کارشناس پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، پایداری و سکون هوا سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در استان خواهد شد.
وی تصریح کرد: این آلودگی تا چهارشنبه پایدار خواهد بود و همین خود سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و ایجاد شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون شاخص کیفی هوا در ارومیه 130 را نشان می‌دهد که همین خود نشان‌دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس را دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه تا سه‌شنبه این هفته شاهد پایداری هوا در استان هستیم، همین خود سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها شده و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.
اشتاد در ادامه با اشاره به اینکه در روزهای آینده تغییرات خاص دمایی در استان اتفاق نمی‌افتد، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه منفی پنج و مثبت 9 بوده و در سطح استان گرمترین شهر استان سردشت با 15 درجه بالای صفر و سردترین شهر استان پلدشت با منفی 6 درجه بوده است.
وی در ادامه افزود: یک سامانه بارشی نیز از چهارشنبه وارد استان می‌شود و اگر نقشه‌ها تغییر نیابد شاهد بارش برف و باران در اواخر هفته خواهیم شد.
انتهای پیام/
شاخص آلودگی هوای ارومیه به عدد 130 رسید/شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار