خبر/

رونمایی دو کتاب وزین مقدس ترین تراژدی اسلام و جنگ و صلح

1402/06/20 - 18:10 - کد خبر: 99545 نسخه چاپی

نصر: آیین رونمایی دو کتاب وزین مقدس ترین تراژدی اسلام و جنگ و صلح که از آیین و فرهنگ های عاشورا می گویند، در اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش نصر، محمدحسین بلاغی در آیین رونمایی تز این دو کتاب وزین که به همت دانشگاه نبی اکرم تهیه شده است گفت: فرهنگ تبلور زیست های چندین هزاره بشر در یک جامعه و این زیست های چند صد ساله که مجتمل بر عقاید و رسوم است. 
وی با بیان اینکه انسان می اندیشد و بر اساس آن رفتار می کند و این تفکر از فرهنگ که بلندترین مولفه اجتماعی ریشه می گیرد، ادامه داد: شاخص ها و کنش های مقطعی در جهت تغییر فرهنگ می کوشند و عاشورا نیز بزرگترین تاثیر و شاخص در زندگی انسان های دنیا است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنر نمایش و تعذیه موثر ترین و بارزترین ویژگی یک مراسم است و به محل رجوع فرهنگ مردم تبدیل می شود، افزود: دانشگاه نبی اکرم استان بخشی از وظیفه انتقال فرهنگ و سنت بی نظیر عاشورا را عهده دار شده است.
بلاغی اضافه کرد: اگر بخواهیم فرهنگ و سنت گذشتگان را به نسل های اینده منتقل کنیم، بهترین راه ثبت اثار است و امروز اثرهای  درخشان دانشگاه نبی اکرم را در حوزه فرهنگی می بینیم و دو کتاب مقدس ترین تراژدی اسلام و جنگ و صلح رونمایی شدند.
انتهای پیام/
رونمایی دو کتاب وزین مقدس ترین تراژدی اسلام و جنگ و صلح گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار