علیزاده مطرح کرد:

جا به جایی ۵۹ هزار زائر حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان‌ شرقی

1402/06/20 - 09:49 - کد خبر: 99512 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از آغاز طرح ویژه اربعین و اعزام زائران حسینی به مرزهای منتهی به کربلا، حدود ۵۹ هزار زائر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شدند.

به گزارش نصر، «اورجعلی علیزاده»، روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این اداره کل از تمام توان خود در خدمات رسانی به زائران حسینی استفاده کرد، افزود: این طرح از ۲۷ مرداد سال جاری تا ۱۸ شهریور اجرا شد و در اجرای آن ۲۷ هزار زائر با ۸۰۰ سرویس اتوبوسی به مرزهای منتهی به کربلا اعزام و ۳۱ هزار و ۳۰۰ زائر نیز با ۸۸۱ دستگاه اتوبوس در بازگشت از مراسم اربعین از مرزها به استان منتقل شدند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری تبریز تعدادی از زائران را به مرز تمرچین منتقل کرده و این زائرین از این طریق راهی عتبات عالیات عراق شده بودند و این دسته از زوار هنگام بازگشت از مرز مهران وارد کشور شدند که برای انتقال آنان به استان سرویس های برگشتی افزایش یافت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت تیمی از همکاران این اداره کل به سرپرستی معاون حمل و نقل اداره کل در پایانه مرزی مهران برای تسهیل روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر شدند و در روزهای پیک بازگشت زائران به کشور نیز ۲ تیم دیگر از همکاران اداره کل به مرز مهران اعزام شدند.
علیزاده، ادامه داد: به منظور کمک به روند جابجایی زائران حسینی، ۲۱ دستگاه ماشین آلات اداره کل شامل ۱۰دستگاه خودرو سبک و ۱۱دستگاه خودرو سنگین در زمان اجرای طرح جابجایی زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر شده بودند.
وی یادآور شد: این طرح با حضور جهادی رانندگان حمل و نقل عمومی استان، مدیران عامل و دست اندرکاران شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی، همکاران اداره کل راهداری و حمل جاده ای استان و دستگاه های عضو کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین آذربایجان شرقی اجرا شد.
بنا به این گزارش، در آذربایجان شرقی ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری فعالیت دارند و ۶ شرکت و شعبه مسافربری نیز در سطح بین المللی در جابجایی مسافران این استان فعالیت می کنند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومت
انتهای پیام/
جا به جایی ۵۹ هزار زائر حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار