معاون امور تعاون وزیر کار خبر داد:

اجرای 6300 میلیارد تومان پروژه‌‌ تعاونی با 91 درصد آورده مردمی

1402/06/19 - 17:58 - کد خبر: 99497 نسخه چاپی

نصر: معاون امور تعاون وزیر کار با اشاره به اینکه 273 پروژه تعاونی به ارزش 6 هزار و 300 میلیارد تومان در هفته تعاون به بهره‌برداری رسید، گفت: 91 درصد این منابع از محل آورده مردم و بقیه از مدل‌های دیگر مانند تسهیلات بانکی تامین شده است.

به گزارش نصر، مهدی مسکنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پروژه‌های بخش تعاون برای اولین بار در هفت ماه گذشته در قالب جلب مشارکت‌های مردمی‌، ثبت، احصا و اجرای تعاونی‌ها توانست تا 44 هزار میلیارد تومان از منابع مردمی در تعاونی‌ها را جذب کند.
وی گفت: کل نهضت احیا واحدهای راکد زیر مجموعه معاون اول رئیس جمهور، 12 هزار میلیارد تومان بود، درحالی‌ که بخش تعاون در هفت ماه 44 هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی جذب کرد.
معاون امور تعاون وزیر کار اظهار داشت: در راستای پروژه‌های تعاونی 273 پروژه تعاونی در هفته تعاون به بهره‌برداری رسید که ارزش این پروژه‌ها 6 هزار و 300 میلیارد تومان بود، 91 درصد این منابع از محل آورده مردم و بقیه از مدل‌های دیگر مانند تسهیلات بانکی تامین شده است، در حالی‌که در روش‌های تامین مالی بانک‌ها 70 درصد با وام‌های بانکی و 30 درصد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آورده مردم انجام می‌شود.
مسکنی با بیان اینکه تسهیلات بانک توسعه تعاون در دولت سیزدهم طی دو سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: این تسهیلات به اعضای شرکت‌های تعاونی، کسب و کارهای کوچک و متوسط پرداخت شد که معادل 60 درصد کل تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون طی 10 سال گذشته بوده است.
مسکنی با اشاره به جمله مهم رئیس جمهور در همایش امروز اقتصاد تعاونی، گفت: رئیس جمهور اعلام کرد‌ که باید تعاونی‌های شهرستانی نقش جدی‌تر و موثرتر در اجرای سهام عدالت بازی کنند و وزارت اقتصاد هم باید آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راهنمایی کند.
انتهای پیام/
اجرای 6300 میلیارد تومان پروژه‌‌ تعاونی با 91 درصد آورده مردمی خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار