معاون وزیر صمت خبر داد:

جلوگیری از واردات محصولات ورزشی دارای تولید داخل با تنظیم سند راهبردی

1402/06/19 - 16:54 - کد خبر: 99493 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر صمت از تنظیم سند راهبردی صنایع ورزشی خبر داد و گفت: از ورود کالا‌های مشابه در این بخش، جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش نصر، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه برنامه مشخصی برای توسعه صنایع ورزشی در این وزارتخانه طراحی شده، گفت: صنایع ورزشی باید نقش خود را در برندسازی و تجاری سازی محصولات داخلی ایفا و از ظرفیت تولیدات ملی استفاده کنند؛ همچنین گروه‌های صنعتی در استفاده از محصولات صنایع ورزشی داخلی پیشگام باشند.
 وی افزود: در وزارت صمت با برگزاری جلسات راهبردی کارگروه ملی صنایع ورزشی به صورت فصلی، برنامه مشخصی برای توسعه صنایع ورزشی طراحی شده است که میزان موفقیت و دستیابی به اهداف این سند بررسی می‌کند.
 برادران اضافه کرد: باید ارتباط صنعت ورزش را برای تولید محصولات ورزشی و استفاده از بستر صنعت باشگاه داری در جهت رشد صنایع داخلی گسترش دهیم، زیرا برخی کشور‌های موفق در حوزه صنعت و ورزش ابتدا صنعت را ایجاد می‌کنند و بعد توسعه آن را به کار می‌گیرند به عنوان مثال در فوتبال این چنین است.
 معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه صنعت ورزشی (برند‌های ورزشی) سهم به‌سزایی در اقتصاد جهان دارد، گفت: با رویکرد وزارت صمت و طراحی برنامه توسعه صنعت ورزشی در کشور و به کارگیری نیرو‌های جوان، این صنعت را تقویت می‌کنیم.
 گفتنی است، نخستین جلسه کارگروه ملی صنایع ورزشی کشور با میزبانی دفتر صنایع خلاق و ورزشی و ریاست آقای محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت و با حضور آقای سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، آقای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و نمایندگانی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فن‌آوری، اتحادیه‌ها و انجمن‌های ورزشی و نیز مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه وزارت صمت که در حوزه صنعت ورزش تاثیرگذار هستند، در محل ستاد وزارت صمت برگزار شد.
انتهای پیام/
جلوگیری از واردات محصولات ورزشی دارای تولید داخل با تنظیم سند راهبردی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار