مسئول بسیج کارمندی استان خبر داد:

شناسایی ۳۳۰ شهید کارمند در آذربایجان شرقی

1402/06/19 - 13:15 - کد خبر: 99469 نسخه چاپی

نصر: مسئول بسیج کارمندی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون تعداد ۳۳۰ شهید قشر کارمند دوران هشت سال دفاع مقدس در این استان شناسایی شده البته بدون تردید این آمار بیشتر از رقم کنونی است.

به گزارش نصر، محمدعلی ریحانی خواه روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه کارمندان در طول هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه ها و نیز آماده سازی های پشت جبهه نقش بسیار مهم و اساسی ایفا کردند، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارمند را یکی از رئوس مهم و محوری بسیج کارمندی آذربایجان شرقی بیان کرد.
وی از برگزاری گرامیداشت شهدای کارمند آذربایجان شرقی ذیل کنگره سراسری ۱۰ هزار شهید استان در آبان ماه امسال خبر داد و افزود: این مراسم روز دوشنبه ۲۷ شهریور جاری از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.
ریحانی خواه رونمایی از کتاب شهدا با عنوان "حجت لشکر، بهجت لشکر" روایتی از زندگی و شخصیت دو بردار شهید داوود و حجت عابدی را از جمله برنامه های جنبی گرامیداشت شهدای کارمند آذربایجان شرقی برشمرد که به عنوان تخریب چی در دوران دفاع مقدس در لشکر عاشورا به فیض شهادت نائل گشتند.
وی از جمع آوری آثار، تصاویر و دست نوشته های تمام ۳۳۰ شهید شناسایی شده کارمند آذربایجان شرقی توسط بسیج کارمندی خبر داد و اظهار کرد: در جریان برگزاری گرامیداشت شهدای کارمند تمثال تمام این شهدا هر کدام به مدت ۲۰ ثانیه نمایش داده خواهد شد.
ریحانی خواه با بیان اینکه برای برگزاری باشکوه این مراسم تعداد ۲۰۰ نفر در قالب خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، مدیران و کارکنان دولت مدعو رسمی وجود دارد، ادامه داد: از تمام آحاد مردم، جوانان و خانواده های کارمندان دولت برای حضور در این مراسم معنوی دعوت می کنیم.
وی زنده نگه داشتن یاد و نام و میثاق با منش و روش شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را هدف اصلی برگزاری گرامیداشت شهدای کارمند آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: نمایش فیلم کوتاه ۱۹ دقیقه ای از زندگی شهید محمدحسن کسایی از دیگر برنامه های جنبی این مراسم است.
مسئول بسیج کارمندی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این مجموعه تلاش خود را برای تجلیل از خانواده های شهدای این قشر در طول سال انجام می دهد، برگزاری تعداد ۱۴۷ یادواره شهدای کارمند استان در دو سال گذشته را در همین راستا برشمرد و یادآورشد: گرامیداشت شهدای کارمند استان در حقیقت اختتامیه این یادواره ها است.
ریحانی خواه جامعه هدف بسیج کارمندی آذربایجان شرقی را ۵۹ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر شامل ۷۴ درصد مجموع کارمندان دوایر دولتی استان عضو این مجموعه هستند که به طور تقریبی بیشتر آنها جزو بسیجیان فعال به شمار می روند.
وی بیشترین تعداد شهدای کارمند آذربایجان شرقی را متعلق به سازمان بسیج سازندگی وقت و جهاد کشاورزی کنونی دانست و گفت: از نظر فراوانی نیز شهرستان تبریز بیش از ۵۰ درصد شهدای کارمند استان را داشته و شهرستان مراغه نیز در رده دوم این آمارها قرار دارد.
انتهای پیام/
شناسایی ۳۳۰ شهید کارمند در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار