خبر/

کمبود معلم در هر سه مقطع تحصیلی مراغه

1402/06/19 - 12:58 - کد خبر: 99467 نسخه چاپی

نصر: مدیر آموزش و پرورش مراغه بیان کرد: بزرگترین مشکل در سال تحصیلی پیش‌رو کمبود نیرو به تعداد ۱۵۰ معلم در مقطع ابتدایی، چهار هزار ساعت در متوسطه اول و دو هزار ساعت در متوسطه دوم بوده که یکی از دلایل آن بازنشستگی ۳۰۲ نفر از معلمان طی ماه‌های اخیر است. 

به گزارش نصر، «حسین اکبریان» روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: اخیرا و در مقطع ابتدایی ۳۴ مدیر بازنشسته شدند که زمینه برای به‌کارگیری دوباره ۱۶ نفر از آنان فراهم، و در بقیه موارد نیز به طرق مختلف تلاش شد تا نیروها تامین و به مناسب‌ترین شکل ممکن سازماندهی شوند.
وی به آغاز عملیات اجرایی چند مدرسه خیرساز از جمله ۶ کلاسه «دانشومند» اشاره و بیان کرد: مدرسه خیرساز ۶ کلاسه مرحوم «هندی‌زاده» نیز در مرحله ثبت‌نام دانش‌آموزان قرار دارد و با افتتاح آن، از تردد دانش‌آموزان منطقه کمربندی‌شرقی به مرکز شهر جلوگیری می‌شود.

مراغه ۸۰ معلم استاد تمام دارد
مدیر آموزش و پرورش مراغه رتبه‌بندی معلمان را اولین قدم در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش و ارتقای منزلت معلمان عنوان کرد و گفت: این شهرستان ۸۰ معلم رتبه پنج ، معادل استاد تمام دارد که زیربنای ارتقای کیفیت آموزشی به شمار می‌رود.
«اکبریان» با بیان اینکه بیشترین اعتراض‌ها در زمینه رتبه‌بندی معلمان استان به مراغه تعلق داشت، بیان کرد: در مستندسازی سوابق سه‌هزار معلم شاغل این شهرستان بیش از اندازه دقت شده بود و پس از اعتراض برخی از معلمان، زمینه برای احقاق حق آنان فراهم شد و اکنون وضعیت مورد رضایت همکاران است.

درآمد آموزش و پرورش مراغه هشت برابر شد
مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اینکه درآمد سالانه این مدیریت زیر ۵۰۰ میلیون تومان بود، بیان کرد: این درآمد اکنون به بالای چهار میلیارد تومان رسیده و برای افزایش آن به بالای ۶ میلیارد تومان، هدفگذاری شده است.
«اکبریان» ادامه داد: پیگیری‌های نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در زمینه رایزنی برای اختصاص درآمدها به منطقه از عوامل افزایش درآمد آموزش و پرورش شهرستان به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: به واسطه همین افزایش درآمد، اخیرا ۲.۵ میلیارد تومان برای بهسازی تالار شهید بهشتی هزینه شد و در مراحل بعدی نیز سالن جانبی و سرویس‌های بهداشتی این تالار بهسازی می‌شود.
وی اضافه کرد: مصوبه‌های گذشته شورای آموزش و پرورش شهرستان تحقق یافته و جلسه‌های متعددی نیز برای ساماندهی سرویس مدارس برگزار، و پیمانکار مربوطه مشخص شده است اما انتظار داریم تا تعداد پیمانکاران حداقل به دو پیمانکار افزایش یابد.

شورای آموزش و پرورش مراغه با حضور نمایندگان دانش‌آموزان برگزار می‌شود
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش مراغه گفت: جلسات این شورا از این پس با حضور نمایندگان دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا برخی از مسایل از دید آنان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
«داود اسدیان» به اهمیت تربیت در کنار تعلیم تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان باید در فضای آرام و بانشاط تحصیل کنند و تعلیم و تربیت آنان باید در اولویت اول باشد.
وی همچنین حضور علما در مدارس با هدف تبیین مسایل مختلف را مورد تاکید قرار داد و از مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواست تا در این زمینه برنامه‌ریزی کند.
فرماندار مراغه همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دانش‌آموزان بیش از پیش با فرهنگ اربعین آشنا شوند، اضافه کرد: اربعین رسانه فرامرزی است و هرکسی می‌خواهد زمینه را برای ظهور فراهم کند، باید به اربعین کمک کند.
به گزارش ایرنا در این جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش مراغه نکته‌نظرهای خودشان در زمینه ارتقای سطح تعلیم و تربیت در مدارس و همچنین سرویس مدارس را بیان کردند.
انتهای پیام/
کمبود معلم در هر سه مقطع تحصیلی مراغه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار