نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

طلاب حوزه باید افرادی مهذب و اخلاق مدار باشند

1402/06/19 - 11:58 - کد خبر: 99463 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: حجم عظیم تولیدات حوزوی نشان دهنده پویایی در حوزه‌های علمیه بوده و حوزه جای پرورش انسان‌های بزرگ است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بناب، گفت: حوزه جای اندیشه‌های بزرگ و علم است که باید نیازهای امروز جامعه را پاسخ دهد.
وی ادامه داد: انقلاب جهانی امام زمان با یک انقلاب علمی شروع می‌شود و مغزها و عقل‌ها در آن زمان کامل می‌شود و علم و دانش گسترش می‌یابد.
وی با بیان اینکه هیچ انقلاب و تحولی بدون یک تحول علمی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: مشکلات اخلاقی و راهبردی جامعه بدون علم و دانش تحقق نمی‌یابد.
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم افزود: روزآمد شدن حوزه‌های علمیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، فقه سنتی باید حفظ شود، ولی برنامه‌های حوزه باید بروز باشد، یعنی مسایل فقهی، مسایل روز را مطرح کنند که مبتلابه جامعه بوده و به درد جامعه امروز بخورد.
امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه اساتید و علما باید سراغ مسایل مستحدثه بروند و همه جوانب فقهی آن را بررسی کنند، گفت: حوزه از آغاز، مظهر عمق بوده و این مهم در وضع کنونی زمانی محقق می‌شود که اساتید معظم جوشش، ابتکار و خلاقیت داشته باشند. 
وی ادامه داد: امروز در حوزه کلام و فلسفه با پرسش‌ها و دامنه‌های مهم و جدیدی مواجه هستیم که باید علاوه بر صیانت از مبانی کلامی پیشین و تعمیق آن، به کلام‌های نو و ناظر به عرصه‌های جدید نیز ورود نماییم چرا که چرخ تحول علوم فلسفی و کلامی دائما در حال حرکت است و از حوزه علمیه انتظار می‌رود تمامی تطورات فکری و فلسفی را دائما رصد نماید و به  عنوان نظریه‌های که باید مورد توجه  قرار گیرد، به آنها بپردازد.
وی با بیان اینکه گرچه تفکر الحادی از دیدگاه ما باطل و کم مایه است، یادآورشد: اما این تفکر دائما در حال فعالیت و تولید فکر است که نباید از آن غفلت نمود.
آل‌هاشم تصریح کرد: حوزویان و مقامات مسئول نظام برای مقابله با بدعت‌ها، انحرافات فکری و عرفان‌های التقاطی از هیچ کوششی دریغ نکنند، یکی دیگر از وظایف مهم حوزه و حوزویان امروز، دشمن شناسی است که حوزویان در این راستا نیز باید بسیار هوشیار باشند و نظام را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ کنند. 
وی با بیان اینکه طلاب حوزه باید افرادی مهذب و اخلاق مدار باشند و در طول دوران تحصیل از سوال و جواب و بحث و تبلیغ غفلت نکنند، گفت: خودسازی ، اخلاق مداری و تکریم اساتید در کنار تحصیل علم می‌تواند از طلبه انسانی با روح بزرگ و اثرگذار برای جامعه بسازد.
انتهای پیام/
طلاب حوزه باید افرادی مهذب و اخلاق مدار باشند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار